Senaste nytt

Eventuella problem med Codeshare bokning

Lollet

Medlem
Fyller på med en fråga angående denna bokning:
Vad jag förstått så tillåts inte namnändringar, men finns det något sätt att byta ut en av resenärerna mot en annan utan att behöva hosta upp de 18.000kr som biljetten verkar kosta nu?
Har läst något om att man kan avboka en person och få en "kredit" i den personens namn. Men det ska gå för en tredje person att använda krediten om den avbokade personen bokar en billig enkelbiljett för en del av krediten först. Stämmer det?
(Biljetten är en businessbiljett i bokningsklass P)
 

AABack2ARN

Medlem
En del amerikanska bolag har visst något att du kan få utnyttja en del av biljettens värde (det som blir kvar efter olika avgifter) mot att du köper en ny biljett. Jag har dock fått för mig att detta enbart gäller på inrikesbiljetter men jag kan ha helt fel.
 

agehall

Medlem
Det enda du kan räkna med, är det som står i reglerna för biljetten. Allt annat är ren goodwill från bolagets sida skulle jag säga. Svårt att säga om de går med på något, men jag utgår från att de inte gör det.
 

AABack2ARN

Medlem
Just de amerikanska bolagens hantering av icke avbokningsbara biljetter och hur man kan få återanvända en del av pengarna står inte direkt i biljettreglerna utan i Conditions of Carriage (eller liknande).
 
Toppen