Senaste nytt

Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80

<blockquote><strong>Dr. Miles;144844 wrote:</strong> Det är synd att flygplan fungerar inte som kinesisk/afrikansk buss. Annars hade man kunnat klämma in 300 personer som ingenting... :rolleyes:</blockquote>
<br />
El Al fick ju in över 1000 personer på en Boeing 747 vid en evakueringssituation från Afrika så varför inte? :cool:

<blockquote><strong>Johannes;139063 wrote:</strong> Inget "paket" från GOT?<br />
<br />
Går ju att sy ihop själv, 8.10 från GOT 14.10 hem från CPH, men det hade vart trevligt med ett paket...</blockquote>
<br />
Kollar med SAS imorgon!<br />
<br />
För övrigt är vi 35st som lämnat intresseanmälan nu :)

<blockquote><strong>Mattias Edstrom;139098 wrote:</strong> Vilket trevligt event. Kommer själv inte kunna vara med. Lite komiskt att just den sista avgången med MD:n är som dyrast. Kan det ha att göra med att man förväntar sig extra många passagerare som vill ta en sista flygning med MD:n??</blockquote>
<br />
Så var det naturligtvis inte innan vi bokade 50 platser och ryktet kom ut om att detta är sista flighten med MD-80. Hade du bokat förra veckan hade priset varit ett helt annat - alla billiga bokningsklasser är slut :)

<blockquote><strong>Stefan62;139103 wrote:</strong> Jag anmälder 2 personer - jag själv + medlemmen "Johan67"</blockquote>
<br />
Du anmäler intresse på länken i artikeln!<br />
<br />
För övrigt är vi 53st på intresselistan nu.

<blockquote><strong>englundjesper;139121 wrote:</strong> Kul! Anmäld från OSL.</blockquote>
<br />
Nu har vi över 60 intresseanmälningar varav 50 från Stockholm. Vi har 30 stolar från Stockholm.

<blockquote><strong>Johannes;139276 wrote:</strong> Kollade du med SAS från GOT? Annars behöver jag ju bara enkel på ARN-CPH och bokar de övriga själv... Oj vd det blev intresse för detta flyger MD80 i nästa vecka.</blockquote>
<br />
Nej, inte ännu. Har suttit på X2000 hela morgonen. Tänker du GOT-ARN-CPH-GOT?<br />
Låter dyrt i detta läge, borde tänkt på GOT från start :(<br />
<br />
Hur många platser, 5?

<blockquote><strong>agehall;139499 wrote:</strong> Svår fråga - lite av grejen är väl att ta den sista, kommersiella flighten, med MD80 i SAS regi. Så tekniskt sett skulle väl en chartrad MD80 vara ok.<br />
<br />
Jag skulle personligen säga att det viktigaste med det här eventet, imho, är:<br />
1) Flyga sista flighten där SAS har betalande PAX på MD80<br />
2) Träffa alla galna BC.se människor<br />
3) Få en upplevelse som man inte glömmer i första taget.</blockquote>
<br />
- Check<br />
- Check<br />
- Check<br />
<br />
:D

<blockquote><strong>Traveller;139600 wrote:</strong> Tror det behövs fakta här. Businessclass.se, vart kommer infon från om flighten den 26 oktober? Är detta SAS info? Någon flight med MD 80 2014 tror jag inte en sekund på.</blockquote>
<br />
Naturligtvis kommer informationen från SAS, detta är dubbel- och trippelkollat. Men flygplanstyp är något som ändras ofta, just SK403 var en Airbus 320 när vi fick informationen om att det var sista MD80 flighten. 3-4 dagar senare hade det ändrats. SAS är medvetna om vårt event och det börjar bli "en grej" med sista flighten, det tror jag planeringen tar hänsyn till.

<blockquote><strong>korthoga;139773 wrote:</strong> Måste man vara EBG för att anmäla sig eller EBB funkar?</blockquote>
<br />
Alla är välkomna att fylla i intresseanmälan!

<blockquote><strong>Miramar;139806 wrote:</strong> Om man köper CPH-ARN-CPH flighten på egen hand...ingår man förtfarande i grupen (när man betalar de 395 sek-ska man betala då.. ?) ?</blockquote>
<br />
Javisst! Men köp flexibel biljett för datumet KAN ändras även om vi hoppas att vår plan nu ska vara satt.

Toppen