Senaste nytt

Eurowings med ny bas på Arlanda?

Palazzi

Medlem
Låter intressant, och jag har hört rykten om att det kanske också blir en Rom-bas nästa år. Detta iom nedskalningen av Alitalia, som iofs både Ryanair, Wizzair Easyjet och Eurowings ryktas tampas om.

En Rom-bas hade varit perfekt i kombination med Stockholm-Rom linjen. Generellt är ju Italien lite halvdåligt betjänt, från Sverige till mindre flygplatser. Detta då man premierat Skyteam och Alitalia inte haft en Sverige-linje på flera år.
 

EBD_83

Medlem
Härligt! Eurowings säljer ju ändå ngn form av Biz där ledigt säte bredvid ingår. Hoppas detta blir året runt och fler avgångar och destinationer på sikt. SAS behöver fan snäppa upp sig eller så får de gärna dö nu för min del…
 

Xilan

Medlem
Det framkom i en annan tråd att Eurowings etablering av en bas på Arlanda inte blir med fem flygplan från starten utan en mjukstart med ”2-3 kärror”.
Är det någon som vet mer om detta? Är planen fortfarande 20 linjer?
 

Plus

Medlem
Det framkom i en annan tråd att Eurowings etablering av en bas på Arlanda inte blir med fem flygplan från starten utan en mjukstart med ”2-3 kärror”.
Är det någon som vet mer om detta? Är planen fortfarande 20 linjer?

Det var jag som skrev detta. Vill minnas att jag läste det någonstans, kan inte hitta var just nu.

Jag roade mig med att väldigt ovetenskapligt försöka kartlägga Eurowings på Arlanda genom FR24.

Jag har lyckats fastställa 2 baserade flygplansindivider på ARN. Dels är det D-AEUD och dels D-ABHN.
D-AEUD kom in till Arlanda 27/3 som EW6954 (vilket jag tror är en positioneringsflygning baserat på linjenumret) därefter har dem flugit från ARN till Malaga, Palma och Alicante.

När det kommer till D-ABHN, kom den in till ARN 26/3 som EW9216.

Jag har också identifierat hur man har slingat in kärror via baser i Europa. Ett exempel är hur man löste Birmingham-linjen i veckan.
D-ABGK flög DUS-BHX-ARN-DUS, på detta sätt startade och landade den på sin hemmabas i Düsseldorf men genom slingning kunde man klara den sträckan. För att sedan kunna ha en flygning från ARN-BHX, använde man sig av en motsatt slingning. D-ASTX flög DUS-ARN-BHX-DUS.

Med detta sagt är det oerhört ovetenskapligt, men kan ändå ge en fingervisning.
 

adhoc76

Medlem
Kommer att bidra med en datapunkt den 23/4 då jag åker Malaga-ARN med Eurowings. Bokade om p g a farhågor om strejk på SAS i kombination med nyfikenhet på att testa Eurowings. Känns möjligen lite osäkert med enbart två flygplansindivider (så här långt) på Arlanda, men vi får väl se hur det blir…
 

011430121

Medlem
Enligt CHECK-IN.dk så är planen fortfarande att basera 5 plan på ARN, dock så kommer det att dröja lite innan samtliga av dessa maskiner kommer på plats, även ARN-CPH kommer att flygas
Det som försenar några av linjerna är det höga oljepriset för närvarande och kriget mellan Ryssland och Ukraina säger Matthias Eberle som är kommunikationschef på Eurowings
Tyvärr är artikeln bakom en betalvägg så det går inte att länka.
 
En nära anhörig med barn bokade Eurowings till AGP. Eftermiddagsavgången till Malaga kändes väldigt smidig jämfört med de flesta andra 06-avgångar från ARN till AGP, tills att Eurowings ändrade avgångångstiden och enda alternativet vara att boka av...
 

Plus

Medlem
Vet inte om detta har varit uppe förut.
Neapel verkar vara ny destination till sommaren. Min italienska är sådär (nästintill obefintlig), så ni som kan får rätta mig.
 

Mr Basic

Medlem
Vet inte om detta har varit uppe förut.
Neapel verkar vara ny destination till sommaren. Min italienska är sådär (nästintill obefintlig), så ni som kan får rätta mig.
Kollade mitten på juni och då verkar de flyga direkt mellan Arlanda och Neapel fredagar och söndagar.
 
Toppen