Senaste nytt

Eurowings eller Lufthansa?

Mirakaz

Medlem
Spelar det nån roll hos vilket bolag jag blir medlem i? Eurowings eller Lufthansa ? Är det exakt samma program med samma förmåner?
 

Johan F

Medlem
Det är korrekt att Eurowings också använder Miles & More och att du får fördelar när du resor inom LH gruppen men inte med övriga *A bolag

Både Austrian och SWISS är med i LH gruppen och medlem i *A men Eurowings har en särställning. Sen har vi ju alltid dimensionen med code share som kan tillkomma

Någon mer kunnig får gärna rätta mig om jag har fel


1701082912353.png
 

Hachans

Medlem
Det är korrekt att Eurowings också använder Miles & More och att du får fördelar när du resor inom LH gruppen men inte med övriga *A bolag

Både Austrian och SWISS är med i LH gruppen och medlem i *A men Eurowings har en särställning. Sen har vi ju alltid dimensionen med code share som kan tillkomma

Någon mer kunnig får gärna rätta mig om jag har fel


Visa bifogad bild 148004

Jag rättar dig. Miles and More ger fördelar med Eurowings eftersom det är deras eget program.

Om du flyger med Eurowings och har Miles and More har du poängintjäning, lounge, fast track etc. Det är till andra bonusprogram som du inte har något att hämta med Eurowings. Så sitter du med ditt EuroBonus kan du undvika EW om du behöver lounge etc. Det behöver du inte göra med Miles and More.

Allt finns fint uppställt här:

 
Toppen