011430121
Medlem
I början av hösten hörde @Tommy av sig och sa Peter Dubai kallar, jag tänker för en gång snabbt nu blir det Fist med LH eller LX, han fortsätter det är med Eurowings och i Busniness och från Berlin det kostar bara lite över 7000kr du hänger väl med glöm inte du behöver LH poäng för att behålla SENATOR statusen Jag blir jätteglad att att någon erbjuder mig att få resa tillsammans och jag skriker JA!
Tillkommer possessions flyg till och från Berlin, samt två nätter på hotell vid BER.nu är vi uppe i ca 13.000kr för detta fynd.
Jag åker SAS till BER, @Tommy kommer med ett LH bolag från några destinationer i Europa, vi träffas på BER och lämnar väskorna på hotellet, tar oss med ett sakat gående DB tåg till Zoologischer Garten Hbf för att ta oss till KA-DE-WE för lunch och den obligatoriska Räkcocktailen, de serverar brödet utan smör, mem frågar man efter smör så får man likadan rulle som nu mera SAS serverar.
Efter denna kulinariska lunch går vi med snabba steg till Champagnebaren på varuhuset, finns det något trevligare än att sitta och diskutera flyg och läppja på ett glas champagne?
Boarding var 06.30, vi var osäkra om det var fast track på våra biljetter, det visade sig att grindarna öppnades när vi lag på boardingkortet och gick sedan till Senator loungen vid gate B19, vår maskin gick från D gate som är samma som A piren fast en våning ovanför, känns igen från F piren på ARN
När dörren var stängt kom pursern fram och hälsade på Tommy som HON medlem, han kände sig även tvungen att hälsa på mig med namn, han var en herre i 55+ och måste varit någon typ av högre inom purser, han hade ett mycket bredare band på sin kavaj än pursern på hem resan.
Han inleder samtalet med, vi kommer inte att ha samma klass på vår business som ni är vana med från de andra Lufthansa bolagen!
Vi hade ingen aning om vad det var för service på flygningen mer än att det var ett tomt mitt säte detta var Eurovingens fjärde avgång på linjen.
När säkerhets bälten släcktes dröjde det inte länge innan det annonserades att de skulle serveras en drink i Business, det visade sig vara en halv pappersmugg med apelsinjuice
Som trogen SAS plus resenär började man känna igen sig, de hänvisades till menykortet som låg i stolsfickan https://www.eurowings.com/en/information/on-board/in-flight-service.html
De måste har studerat SAS plus, men inte tog ”plastglas” utan pappmuggar.
Varmfrukost, men jag tog pannkakor med någon typ av pudding som vår purser uttrycket det.
Detta var serverat och avdukat efter ca 90 minuter efter vi hade kommit upp i luften.
Det hade gått 30 minuter ytterligare när jag frågar efter en Cola Zero, värdinnan svarar de är slut, men vi har andra drycker att erbjuda, kanske det går bra med en gin och tonic, i chocken svarar jag ja tack
När de återstår ca 60 minuter annonseras det att det skall serveras en middag innan vi landar och det är det som finns i meny broschyren är det som erbjuds, pursern går runt och tar order, rekommenderar Currywurst med pommes, beställer det med viss tveksamhet mot pommes om bord på ett flyg, men det visade sig vara gott med krispiga pommes.
Resan tog 6 timmar och 20 minuter, personalen skulle få ett 22 timmars stopp innan de skulle hämtas upp för sin retur flygning.
Vi hade 3 nätter i Dubai, retur flygningen var nästan som utresan, men det var ingen Cola Zero lastade informerades vi om.
Middagen var en god kyckling rätt med en chokladmousse till dessert
Det kommer från den 22 november vara 8 nya stolar på dessa A320 använder till Dubai, de blir som bilden nedan. .
Tillkommer possessions flyg till och från Berlin, samt två nätter på hotell vid BER.nu är vi uppe i ca 13.000kr för detta fynd.
Jag åker SAS till BER, @Tommy kommer med ett LH bolag från några destinationer i Europa, vi träffas på BER och lämnar väskorna på hotellet, tar oss med ett sakat gående DB tåg till Zoologischer Garten Hbf för att ta oss till KA-DE-WE för lunch och den obligatoriska Räkcocktailen, de serverar brödet utan smör, mem frågar man efter smör så får man likadan rulle som nu mera SAS serverar.
Efter denna kulinariska lunch går vi med snabba steg till Champagnebaren på varuhuset, finns det något trevligare än att sitta och diskutera flyg och läppja på ett glas champagne?
Boarding var 06.30, vi var osäkra om det var fast track på våra biljetter, det visade sig att grindarna öppnades när vi lag på boardingkortet och gick sedan till Senator loungen vid gate B19, vår maskin gick från D gate som är samma som A piren fast en våning ovanför, känns igen från F piren på ARN
När dörren var stängt kom pursern fram och hälsade på Tommy som HON medlem, han kände sig även tvungen att hälsa på mig med namn, han var en herre i 55+ och måste varit någon typ av högre inom purser, han hade ett mycket bredare band på sin kavaj än pursern på hem resan.
Han inleder samtalet med, vi kommer inte att ha samma klass på vår business som ni är vana med från de andra Lufthansa bolagen!
Vi hade ingen aning om vad det var för service på flygningen mer än att det var ett tomt mitt säte detta var Eurovingens fjärde avgång på linjen.
När säkerhets bälten släcktes dröjde det inte länge innan det annonserades att de skulle serveras en drink i Business, det visade sig vara en halv pappersmugg med apelsinjuice
Som trogen SAS plus resenär började man känna igen sig, de hänvisades till menykortet som låg i stolsfickan https://www.eurowings.com/en/information/on-board/in-flight-service.html
De måste har studerat SAS plus, men inte tog ”plastglas” utan pappmuggar.
Varmfrukost, men jag tog pannkakor med någon typ av pudding som vår purser uttrycket det.
Detta var serverat och avdukat efter ca 90 minuter efter vi hade kommit upp i luften.
Det hade gått 30 minuter ytterligare när jag frågar efter en Cola Zero, värdinnan svarar de är slut, men vi har andra drycker att erbjuda, kanske det går bra med en gin och tonic, i chocken svarar jag ja tack
När de återstår ca 60 minuter annonseras det att det skall serveras en middag innan vi landar och det är det som finns i meny broschyren är det som erbjuds, pursern går runt och tar order, rekommenderar Currywurst med pommes, beställer det med viss tveksamhet mot pommes om bord på ett flyg, men det visade sig vara gott med krispiga pommes.
Resan tog 6 timmar och 20 minuter, personalen skulle få ett 22 timmars stopp innan de skulle hämtas upp för sin retur flygning.
Vi hade 3 nätter i Dubai, retur flygningen var nästan som utresan, men det var ingen Cola Zero lastade informerades vi om.
Middagen var en god kyckling rätt med en chokladmousse till dessert
Det kommer från den 22 november vara 8 nya stolar på dessa A320 använder till Dubai, de blir som bilden nedan. .
Last edited: