Senaste nytt

Eurocard Platinum ?

Paul Olsson

Ny medlem
Är det någon som har erfarenhet av hur det är när man kommer två vuxna med PP och har t.ex ett minderårigt barn på låt säga 10år med sig ?

Får man då betala 30USD för barnet som "gäst" eller ser de mellan fingrarna när föräldrarna har PP ?

Avgiftsfritt står ju oftast bara att det är upp till typ 3 eller 5år på de flesta ställen.


Likaså.... är det begränsat hur många "gäster" man får ta med sig in i Loungerna ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

GOTBound

Medlem
Nej, det gör PP Loungerna inte, det är som du skriver att de skriver ut vilken ålder som gäller för att barnen går med utan avgift.
Ex. PP loungen på Landvetter har 12 år som gräns för att gå med föräldrar utan avgift, de kollar inte ens boarding card för barnen vilket de brukar göra på andra PP lounger utomlands.

Nu när äldsta sonen fyller 13 år inom några månader har vi löst det hela med att byta våra DanskeBank Mactercard Platinum och AMEX Gold (4+4 PP besök x 2 per år) till AMEX Platinum så hela familjen kommer in "gratis". Dock har vi kvar våra Mastercard året ut, vilket gör att vi har två PP kort med 4 besök "kvar" så att säga.

Det som fungerar däremot när vi hade 4 PP kort, två i mitt namn och två i min frus namn var att låta barnen gå in det av våra kort vi inte använde, vilket inte är i linje med PP reglerna där det står tydligt att korten är personliga, att använde "det andra" av sina PP kort till barnen har fungerat på alla PP lounger vi besökt under våra resor. Att vi gjort så beror mest på en slump då jag på PP loungen (Schengen) i FRA bad att få betala för barnen med mitt PP kort, varvid värden såg mitt andra PP kort och frågade varför jag inte använde det istället, vilket jag förklarade med att det står mitt namn på PP kortet, men det var visst inga som helst problem att göra så.

EK
 

Highbury

Medlem
Vad är det för sorts rabatter och erbjudande som eurocard brukar erbjuda för platiniumkortet? Försökte googla på det men hittade inte så mycket. Får man inga bonuspoäng så krävs det anser jag att det är bra klass på erbjudande och rabatterna.
 

Delayed

Medlem
Vad är det för sorts rabatter och erbjudande som eurocard brukar erbjuda för platiniumkortet? Försökte googla på det men hittade inte så mycket. Får man inga bonuspoäng så krävs det anser jag att det är bra klass på erbjudande och rabatterna.
Jag har inget svar trots att jag har kortet. Det säger väl en del...

Har det mest som ett billigt/billigast? sätt att få Priority Pass för mig och min fru. Dessutom till viss del som backupkort. Har haft "vanliga" Eurocard i väl över 20 år och jag tror aldrig en betalning avvisats. Har varit extremt pålitligt för mig. "Limitlöst" men har ibland kontaktat kundtjänst inför "onormala" köp och fått tillfällig höjning av den "limitlösa" limiten som fungerat klockrent.
 

mtlmr

Medlem
Precis så jag använder det. Ett problemfritt "limitlöst" kort och Priority Pass.

Det där psstpssst-ryktade samarbetet med Eurobonus blev det inget av verkar det som dock..

Jag har inget svar trots att jag har kortet. Det säger väl en del...

Har det mest som ett billigt/billigast? sätt att få Priority Pass för mig och min fru. Dessutom till viss del som backupkort. Har haft "vanliga" Eurocard i väl över 20 år och jag tror aldrig en betalning avvisats. Har varit extremt pålitligt för mig. "Limitlöst" men har ibland kontaktat kundtjänst inför "onormala" köp och fått tillfällig höjning av den "limitlösa" limiten som fungerat klockrent.
 

Highbury

Medlem
Tack för svar! Så med andra ord är det för PP och "limitedlös" som är de stora fördelarna och inte eventuella rabatter och erbjudanden.
 
Toppen