Senaste nytt

Eurocard Platinum ?

Jag har Eurocard Platinum och är hur nöjd som helst. Deras Concierge har senaste månaden ordnat konsertbiljetter som varit slut, bokat hämtning på Dubai flygplats och bokat bord på 2-3 restauranger i Dubai. Jag kan dock hålla med om att de inte klarar av vissa grejer, men jag är hittills nöjd.

Har Platinum.
Inte tänkt på att det finns en Conciergetjänst. Måste jag prova.

Anledning var annars att jag behövde ett fristående komplement till mitt Visa-Business. Nu blev det så illa att min lilla bank bytte till Master Card.
Å andra sidan. Man står där i kassan på Kaufhof med en korg full med godsaker och inte ett enda förb.... kort fungerar :(
Bara lomma iväg slokörad

Problemet är just att man inte får Elite med Platinum kortet. Då hade införskaffandet varit 100% givet.

Jag har för övrigt Eurocard Platinum också då inte alla ställen tar Amex och jag är nöjd med kortet såhär långt.
Använder det för alla inköp där Amex ej funkar för att ha lite spend levande.

Priority pass har jag använt ganska flitigt under senaste året inrikes i USA och även på vissa ställen i Europa då jag flygit Norwegian eller Ryan Air. Har med lätthet druckit och ätit upp de 1500kr som kortet kostar :)

Hade detta innan. Bra pris för Priority Pass för två men det är bra visset att det inte är någon kickback. Sedan tycker jag att deras concierge är sämre än Amex - följer upp sämre och tar längre tid. Slutade själv för att jag lackade på att de aldrig ringer och förvarnar innan de spärrar kortet. Om man tänkt fel när man lägger upp betalningen så att den fastnar i banken får man tugga i sig ett "Medges ej" lite senare. De ganger jag råkat göra samma sak med Amex har de ringt och undrat om jag glömt bort att betala och omedelbart förlängt fristen med några dagar.

Slutade själv för att jag lackade på att de aldrig ringer och förvarnar innan de spärrar kortet.
Jag skulle lacka ur om de spärrade kortet vare sig de ringer innan eller ej! Jag har haft Eurocard (vanliga gold) i 20+ år och kan inte påminna mig om att en betalning någonsin nekats. Än mindre att kortet spärrats. Varför skulle de alls spärra kortet?

Det närmaste jag varit kortspärr är när jag kom hem från en månad utomlands och hade ett brev från Diners där de ville att jag skulle kontakta dem för kortbyte. Antagligen hade jag handlat någonstans där det förekommit oegentligheter. Spärrat kortet hade de dock inte gjort.

Det närmaste jag varit kortspärr är när jag kom hem från en månad utomlands och hade ett brev från Diners där de ville att jag skulle kontakta dem för kortbyte. Antagligen hade jag handlat någonstans där det förekommit oegentligheter. Spärrat kortet hade de dock inte gjort.

+1
Jag hade varit i Thailand och jag uppskattade att de hörde av sig innan spärr.

Jag skulle lacka ur om de spärrade kortet vare sig de ringer innan eller ej! Jag har haft Eurocard (vanliga gold) i 20+ år och kan inte påminna mig om att en betalning någonsin nekats. Än mindre att kortet spärrats. Varför skulle de alls spärra kortet?

Det är anledningen till att jag enbart kör med Eurocard, de spärrar aldrig kortet vare sig jag har en faktura på 10 000 eller 300 000 som ligger och väntar. Men med Amex där spärras det utan förvarning. Minns för ett tag sedan när jag skulle betala en restaurang nota och fick medges ej.Var ganska pinsamt och därefter så ligger nu mitt Amex G och enbart samlar damm.

Det är anledningen till att jag enbart kör med Eurocard, de spärrar aldrig kortet vare sig jag har en faktura på 10 000 eller 300 000 som ligger och väntar. Men med Amex där spärras det utan förvarning. Minns för ett tag sedan när jag skulle betala en restaurang nota och fick medges ej.Var ganska pinsamt och därefter så ligger nu mitt Amex G och enbart samlar damm.
Såvida inte ditt Amex G är ett Corporate så förstår jag Amex, då din betalningsförmåga kan vara zero to non. ( Menar inte just i ditt case men finns ju ingen gräns för att få kortet).
En person med 25K sek som slipper 300K en månad är ju en big alert enligt min mening.

Toppen