Senaste nytt

Eurobonussystemet är ineffektivt

Även om man inte flyger så skulle jag säga att EuroBonus är ett generöst program. Exempelvis kan man få poäng om man skaffar bankkort från Skandiabanken. 3000 i bonus för kortet + 1600p i startbonus för EB + resterande poäng genom inköp så har man redan där fått en gratis inrikesresa utan en enda flygning krediterad.

Håller med föregående att jag tycker det är ett mycket generöst program. Eurobonusprogrammet kan locka folk som väldigt sällan flyger men istället är mer medveten i sina inköp med så som ett kreditkort kopplat till eurobonus eller handla hos deras partners som genererar poäng. Då tror jag när man väl skall resa även om det bara är en gång om året så väljer man sas ist för norrbaggarna.

Eurobonus är väl dessutom ett av de program som är mest generöst mot sällanresenärer. Jämför med tex Lufthansa miles and more i andra änden på skalan...

Dessutom kan ju en guldinnehavare ge ett silverkort till mamma/pappa/syskon som inte reser så ofta :) själv gav jag ett av mina guldkort till min mamma, och det har definitivt sas tjänat affärer på dessutom...

Kan inte heller hålla med, tycker Eurobonus är ett väldigt generöst program. Reser hon till södra Europa 1 gång om året så har hon tjänat in 2000 poäng på en t/r om hon väljer ett direktflyg på 5 år har hon 10000 poäng vilket räcker till en "gratis" t/r inrikes. Kopplar man sedan ett betalkort till sitt konto så har hon desto fler poäng.

Finns ingen vits för SAS att premiera någon som flyger 1t/r om året.

Kan inte heller hålla med, tycker Eurobonus är ett väldigt generöst program. Reser hon till södra Europa 1 gång om året så har hon tjänat in 2000 poäng på en t/r om hon väljer ett direktflyg på 5 år har hon 10000 poäng vilket räcker till en "gratis" t/r inrikes
Har man höjt intjäningen på EU3 igen? Trodde man bara fick 1000p för en t/r på de billigaste biljetterna.

Självklart är det inte rimligt att alla ska få lounge-access, men behöver de få samma förmåner som dagens silvermedlemmar? Min poäng är att få även de kunder som inte bryr sig om poäng eller kreditkort att vara lojala till flygbolaget, att skapa även skapa värde för dem.

Självklart är det inte rimligt att alla ska få lounge-access, men behöver de få samma förmåner som dagens silvermedlemmar? Min poäng är att få även de kunder som inte bryr sig om poäng eller kreditkort att vara lojala till flygbolaget, att skapa även skapa värde för dem.

Problemet är att resenärer du beskriver inte är lojala.

Toppen