Senaste nytt

Eurobonusresa till Nya Zealand jan-23

D.A

Medlem
Hej,

Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig finna en reserutt för resan nedan; har tyvärr inte hållit mig uppdaterad med möjligheterna att boka euronobunusresa och ändringar i samband med covid

Varifrån vill du börja din resa? OSL
Var är din destination? CHC
När vill/behöver du resa ut? Mellan 19-30 jan - 23
När vill/behöver du komma hem? mitten-slutet av mars - 23
Hur länge vill du vara borta? Se ovan
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 baby (10 mån vid avresa)
I vilken kabinklass? Business (om möjligt med baby? Detta blir vår första flygresa med henne)
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (EuroBonus-poäng)
Vad är din budget? (per person) Har totalt 320 000 EuroBonus-poäng plus en 2-4-1 voucher
Vad är det viktigaste för dig? Business och att, om möjligt, inte behöva ha alltför långa mellanlandningar
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, prio är NZ

Inser att jag kanske är för sent ute att boka eurobonusresa då biljetterna kanske redan släppts men tänker jag frågar er experter ändå :)

Mvh
Daniel
 

palmen

Moderator
Du är extremt sent ute och att åka i peak season till NZ gör det ännu svårare.

Du har möjligheten att åka både via Asien och Nordamerika, men det är sista sträckan till Nya Zeeland som är absolut svårast att få till. I ekonomi går det säkert hitta något, men gissar att det är mer eller mindre omöjligt i Business så här nära inpå om man inte har extrem tur.

Tror nog tyvärr ni får ställa in er på att köpa biljetter.
 

Philip G

Medlem
Som palmen säger är denna rutt mycket svår. Jag satt på minuten när biljetter släpptes och då har vi ändå ett ben i economy.

De rutter vi lyckats lösa är:
ARN-BKK-SYD/MEL-WLG
WLG-SYD-ICN-IST-CPH-ARN

Finns säkert ett par alternativ men den största flaskhalsen upplevde jag var Asien till Australien. Från EU-Asien finns en del även om du.. som sagt är lite sent ute för just januari. Stort lycka till!
 

palmen

Moderator
Tack @palmen . Jag förstår det som att jag kan åka via asien med Thai samt singapore airlines. Hur flyger jag via nordamerika?
Går inte boka Singapore med Eurobonus sedan typ 2 år tillbaka.
Via Nordamerika kan du flyga alla bolag som flyger dit och sen United eller Air New Zealand till NZ. Men att hitta en sådan award är typ omöjligt, även i lågsäsong.
 
Lånar denna tråd men tänker jan-25, ev. utresa Dec 2024 vilket förstås gör det svårare. Men börjar kika lite på olika ruttalternativ.

Vi är två pers, och är helt okej med en del eco-sträckor och lägga open-jaw exv. Sydney & Auckland. Men var är det mest sannolikt att hitta Biz, vilka bolag släpper Biz-awards? När jag kollar random datum cirka ett år framåt verkar det som att det ska gå att få ihop något (Eco) via Tokyo (LH/ANA/LOT dit, Air NZ/ANA vidare) eller från London/Paris/Frankfurt via Singapore (sen via BKK när Thai släpper antar jag).
 

Horea Rusu

Ny medlem
Lånar denna tråd men tänker jan-25, ev. utresa Dec 2024 vilket förstås gör det svårare. Men börjar kika lite på olika ruttalternativ.

Vi är två pers, och är helt okej med en del eco-sträckor och lägga open-jaw exv. Sydney & Auckland. Men var är det mest sannolikt att hitta Biz, vilka bolag släpper Biz-awards? När jag kollar random datum cirka ett år framåt verkar det som att det ska gå att få ihop något (Eco) via Tokyo (LH/ANA/LOT dit, Air NZ/ANA vidare) eller från London/Paris/Frankfurt via Singapore (sen via BKK när Thai släpper antar jag).
Det går att hitta biz med TK, LOT & LH/Swiss till Tokyo i biz för 2 men vidare till Auckland är det endast eko som släpps relativt regelbundet. Flög 2 pers med Swiss i biz till NRT och vidare med eko till AKL med Air NZ i feb 23. Till Aus finns Eva air som flyger till Brisbane från TPE, men släpper bara en plats i biz numera. Till SYD och MEL finns Thai & United (från/till SFO) men svårt att hitta platser.
 

ekf

Medlem
Lånar denna tråd men tänker jan-25, ev. utresa Dec 2024 vilket förstås gör det svårare. Men börjar kika lite på olika ruttalternativ.

Vi är två pers, och är helt okej med en del eco-sträckor och lägga open-jaw exv. Sydney & Auckland. Men var är det mest sannolikt att hitta Biz, vilka bolag släpper Biz-awards? När jag kollar random datum cirka ett år framåt verkar det som att det ska gå att få ihop något (Eco) via Tokyo (LH/ANA/LOT dit, Air NZ/ANA vidare) eller från London/Paris/Frankfurt via Singapore (sen via BKK när Thai släpper antar jag).
När jag flög för några år sedan (vintern 18/19), så hittade jag business på följande rutt:

GOT-FRA (LH)
FRA-BKK (TG)
BKK-SIN (SQ)
SIN-AKL (SQ)
AKL-BKK (TG)
BKK-MUC (TG)
MUC-GOT (LH)
 
Toppen