Senaste nytt

Eurobonusresa till Australien/Nya Zeeland i Business Class - tips?

Är faktiskt en Air China 777-300 mellan Beijing-Sydney när jag ska åka. Den har väl ännu modernare stol vad jag förstår.
Dr. Miles - hur skulle du ranka Asianas gamla business-stol jämfört med SAS och Lufthansas C-stolar. Är de ungefär likvärdiga?

Jag ringde SAS idag förresten och frågade återigen om connectionsreglerna men hon jag pratade med var också osäker på vad som egentligen gäller och skulle kolla med sin chef och återkomma. Har inte hört något än.

Är faktiskt en Air China 777-300 mellan Beijing-Sydney när jag ska åka. Den har väl ännu modernare stol vad jag förstår.
Åh, då är det ännu bättre, om det är Boeing B777-300ER(77W, dock Amadeus skriver 773 på Air Chinas B777-300ER) du syftar på.

Dr. Miles - hur skulle du ranka Asianas gamla business-stol jämfört med SAS och Lufthansas C-stolar. Är de ungefär likvärdiga?

Asianas äldre version av Business class stol är likvärdig som SAS och Lufthansas stolar.
Asianas IFE är något bättre än SAS och Lufthansas.

Nu har jag pratat med SAS ett par gånger och reglerna ska vara följande när man åker från Europa till Oceanien:

- Det är inte tillåtet med fler än tre zoner i bokningen d.v.s man kan inte flyga ARN-PEK-SIN-SYD eftersom den resan går genom fyra zoner
- Max tre zoner gäller hela resan (tur o retur). Mao kan man inte heller resa exempelvis ARN-PEK-SYD på ditresan och SYD-BKK-ARN på hemresan. Det man får göra isf är att boka två enkelresor men då kostar det 20% mer poäng.
- Det ska däremot vara tillåtet att ha flera stopp i mellanzonen. D.v.s. att flyga SYD-SIN-BKK-ARN ska vara ok så länge totala antalet segment är max 8. Detta är ju tvärtemot vad Roger J skrev tidigare i tråden men två oberoende personer på Eurobonus har sagt till mig att det ska vara tillåtet (har dock inte testat).

Vad gäller min resa har jag lyckats boka:

ARN-CPH-PEK-SYD // AKL-SYD-ICN-IST-ARN

Ditresan känns bra med SAS och Air China 777-300ER med nya business. Jag är inte helt nöjd med hemresan dock. Datumet är inte optimalt + att både Asiana och Turkish har sina gamla businesskabiner på de sträckorna jag ska flyga...

Får hålla lite koll om det dyker upp några nya award seats på datum som passar bättre.

Last edited:
Jag pratade med SAS för ett tag sedan och fick igenom en provbokning i C enligt följande. GOT-FRA-SFO-AKL-RAR samt hem något liknande, det gick på 180 000. Det är bara det att det vore oerhört mycket lättare att ha möjlihet att vära in LAX och SYD då ökar chanserna markant med plats för flera.

Toppen