Senaste nytt

Eurobonuspoäng på Hilton-bokning

agehall:26000 skrev:
I de flesta hotelprogram finns en regel som säger att man inte får poäng om bokningen är gjord via tredjepartssite. Jag brukar kolla upp vilka hotell som finns på orten jag ska till mha hotels.com eller liknande och sedan boka direkt hos hotellet.

Men HHonors har väl ingen sådan regel? Sedan kan det givetvis vara så att Hilton har vissa specialpriser som inte ger poäng, precis som på flyget.

Men HHonors har väl ingen sådan regel? Sedan kan det givetvis vara så att Hilton har vissa specialpriser som inte ger poäng, precis som på flyget.

Jag fick i det närmaste skäll av en anställd på antingen SAS Eurobonus eller HHonors att jag ens kunde föreslå att man skulle ge mig poäng för en hotellövernattning bokad via Travellink så jag antar att det finns en sådan regel?

Ja det fanns lite bättre priser hos Priceline.
Det är inte hela världen, men alla poäng är ju bra poäng.

Nästa gång, kolla ifall hotellet du vill boka har prisgaranti på egen sajt gentemot andra sajter, alltså att man matchar andras pris och dessutom ger ytterligare avdrag som hittelön. Marriott har förmodligen den bästa garantin med sin Look No Further; lätta villkor, snabba svar, avbokningsbarhet och 25% avdrag på lägsta priset. Jag har dock aldrig lyckats med just Hilton.

Toppen