Senaste nytt

Eurobonusmigrering+travel cash =12 månaders level extension

postlund

Medlem
Jag har tydligen lyckats aktivera, men knappt använt, Travel Cash på mitt EB-kort.
När SAS nu migrerade EB till ett nytt system så lyckades man inte få med Travelcash (finns det ens kvar) utan man är tvungen att ha kvar det gamla kortet för att använda travel cash. Som plåster på såren får jag därför behålla min status (EBD) i 12 mån till utan krav på intjäning av baspoäng, ka-ching!
193e1041b24c181cc9a3d081dbdf6973.jpg

Jag fick samma brev, men årtalet är samma, dvs ingen förlängning, min tolkning är att de säger att jag ska få 12 månader längre på mitt kort men mitt kort är samma som mitt vanliga, inte för att jag tror det är en risk att jag inte klarar Diamond igen men kommunikationen är konstig då jag får noll.

Hm, jag aktiverade mitt travel cash men tror aldrig att jag använde det. Ingen lapp i brevlådan för mig än så länge (och lär väl inte komma heller) :(

Jag har tydligen lyckats aktivera, men knappt använt, Travel Cash på mitt EB-kort.
När SAS nu migrerade EB till ett nytt system så lyckades man inte få med Travelcash (finns det ens kvar) utan man är tvungen att ha kvar det gamla kortet för att använda travel cash. Som plåster på såren får jag därför behålla min status (EBD) i 12 mån till utan krav på intjäning av baspoäng, ka-ching!
Hej @postlund ,
Kan du bekräfta att perioden på ditt kort har blivit förlängd, jmf vad du skulle ha egentligen?

Det stämmer, jag fick ett nytt kort med 12 mån förlängd giltighetstid utan att jag skrapat ihop poäng för kvalificering till en ny period.

En sak jag noterade när jag idag fick mitt nya guldkort var att chipet och travelcash-numret var borta. Nu är det åter ett gammalt vanligt Eurobonus-kort. Jag har aldrig aktiverat mitt travelcash så det är bara bra i mitt tycke att de inte genererar massa kortnummer som inte nyttjas.

Det andra jag kan notera är att följebrevet från SAS är daterat 21 juni och det anlände till norra Stockholm den 3 juli. Vet inte exakt när kortet producerades men det känns som om Postnord åtminstone har ett litet finger med i spelet till att det tog 12 dagar... ;)

En sak jag noterade när jag idag fick mitt nya guldkort var att chipet och travelcash-numret var borta. Nu är det åter ett gammalt vanligt Eurobonus-kort. Jag har aldrig aktiverat mitt travelcash så det är bara bra i mitt tycke att de inte genererar massa kortnummer som inte nyttjas.
Detta måste de ha infört nyligen... Min period börjar den 1/4 och då var jag tvungen att beställa ett extra kort för att få ett utan chip i sig...

Det andra jag kan notera är att följebrevet från SAS är daterat 21 juni och det anlände till norra Stockholm den 3 juli. Vet inte exakt när kortet producerades men det känns som om Postnord åtminstone har ett litet finger med i spelet till att det tog 12 dagar... ;)
Jovars, när et var mindre än en komplett bilmotor så kunde de väl inte bara slarva bort det, men någonting var de ju tvungna att göra med försändelsen :S https://www.google.se/url?sa=t&rct=...lmotor&usg=AFQjCNE_SFM-gW4ZwP6vyFsz_XzzTvdIdQ

Detta måste de ha infört nyligen... Min period börjar den 1/4 och då var jag tvungen att beställa ett extra kort för att få ett utan chip i sig...

Menar du att ditt kvalificeringsår är april-mars? När fick du det nya kortet? Jag har det kvalificeringsåret och mitt nya kort kom som sagt igår (dvs 3 dagar efter att det gamla gick ut - vilket jag tycker är sent i första läget med tanke på att vissa lounger ibland kräver ett giltigt kort).

Menar du att ditt kvalificeringsår är april-mars? När fick du det nya kortet?
Stämmer. Kommer dock ihåg nu att jag gick från EBG till EBD typ en vecka innan kvalificeringsåret gick ut, så jag fick mitt EBD-kort bara några dagar efter jag passerade gränsen, runt första april mao.

Toppen