Senaste nytt

EuroBonusExpert - Sökmotor, lågpriskalender, etc...

Löste sig, jag valde bara Earliest Out och lämande Earliest In blankt. Båda behöver fyllas i för att fungera. Toppenverktyg! :)

Har lagt in datumväljare nu (tydligen finns det som standard i Chrome, men inte Safari).
Screenshot 2017-12-20 16.46.51.png

Det är OK att bara fylla i ena fältet.
  • Om man bara fyller i "Earliest Out" så visar den alla resultat med utresa från datumet.
  • Om man bara fyller i "Latest In" så visar den alla resultat med hemresa fram till datumet.
  • Om man fyller i båda, så visar den alla där ut- och hemresa faller inom datumen.

Jag har lite svårt att inse vad denna sökmotor gör som inte ITA Matrix gör över alla bolag..? Missar jag något uppenbart?

Jag har lite svårt att inse vad denna sökmotor gör som inte ITA Matrix gör över alla bolag..? Missar jag något uppenbart?

1. Enklare att använda. ITA Matrix är egentligen inte så svårt att använda, men det kräver lite mer jobb.
2. Enklare översikt. Ibland vill man bara få fram en bra översikt av vad som finns i lågpriskalendern för alla destinationer och flera datum. Visst man kan göra liknande med ITA Matrix, men den visar inte lika mycket per sökning. T.ex. man kan bara ta en månad i taget och max 7 dagars intervall.

Spontant verkar den enklare för om man vill boka en resa eller kanske framförallt mileage-run men inte bryr sig jättemycket om var och när, utan är väldigt öppen i den frågan. Har man mer specifika behov passasr antagligen ITA Matrix bättre med sin betydligt mer avancerade funktionalitet.

Själv faller jag oftast i den andra gruppen, men jag ser fram emot andra verktyg än just "lowest fares" söken :)

Ta det försiktigt så du inte trampar på några ömma tår dock :) Det är ju rätt glasklart mot reglerna för användning av datan, så om det kommer in alltför mycket från samma site så finns alltid risken att någon reagerar. Men så länge det hjäper dem att driva sales så borde de ju inte klaga :) Men man vet tyvärr aldrig vad som kan hittas på.

Toppen