Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

Känns som långflygning i Plus borde vara rätt prisvärt också? Till San Fransisco och hem igen typ GOT-ARN-CPH-SFO-CPH-ARN-GOT ger 18 748 poäng med guldbonus i plus, alltså 74 992 poäng med 4X-bonus, för 10 887 kronor i juni.
 

nissefalk

Medlem
Känns som långflygning i Plus borde vara rätt prisvärt också? Till San Fransisco och hem igen typ GOT-ARN-CPH-SFO-CPH-ARN-GOT ger 18 748 poäng med guldbonus i plus, alltså 74 992 poäng med 4X-bonus, för 10 887 kronor i juni.

Du har ju helt rätt där men problemet just nu är man inte kommer in i USA från Sverige, men, förhoppningsvis kanske de öppnar igen tills i Juni då blir ju en sådan tripp helt klar intressant

U.S. Expected To Lift Ban On Travel From UK, Europe And Brazil In Mid-May - View from the Wing
 

Maja

Medlem
Hade helt slagit detta ur hågen då jag först tänkte att det är inget för mig, jag har ju redan förlängt till 2022, men sen kom jag att tänka på att för 2023 måste jag ju uppnå min status själv.

Mitt år är 1 maj - 30 april. Vet redan nu att i april 2021 så kommer mitt år förlängas till 2022, men visst är det så att jag innan 30 april 2022 måste ha flugit in segment/poäng för att få behålla min nivå? Vilket då innebär att alla flygningar efter 1 maj 2021 kommer ha betydelse?

Om vi då tar ett räkneexempel för att se om jag har tänkt rätt, eller om jag är helt ute och cyklar. :rolleyes::cool:

Det krävs 90.000 poäng för att uppnå EBD.

32.000 poäng får jag in via Amex Elite och Mastercard Premium, vilket gå innebär att jag har kvar att flyga ihop 58.000 poäng.

OM jag lyckas flyga något under maj-juni 2021 då det är 4x så skulle det innebära att jag behöver flyga ihop 58.000/4 = 14.500 poäng. Då jag redan är EBD så får jag en bonus på 25% vilket då medför att jag är nere på att hitta flygningar som i grunden skulle inbringa 11.600 poäng.

Tänker jag rätt?

OM jag har räknat rätt, vad är bästa alternativet att få ihop 11.600 poäng som innebär lägst kostnad och minst trubbel i form av PCR/antigentest etc?

Drömmen hade givetvis varit att få till en weekend i New York, men det känns inte realistiskt att tro att vi ska kunna resa ditt redan i maj/juni.

Så är det någon som har hittat någon kreativ routing där man kan få till detta i maj-juni i år?
 

Canadien

Medlem
men visst är det så att jag innan 30 april 2022 måste ha flugit in segment/poäng för att få behålla min nivå?

Ja

Tänker jag rätt?

Ja

Så är det någon som har hittat någon kreativ routing där man kan få till detta i maj-juni i år?

Två vändor ARN-CPH-WAW i plus bör räcka om jag räknat rätt.

Edit, räcker inte riktigt. Blir 4500p per vända utan EBG o 4x. Så bara 9000p. Men en bra bit på väg.
 

Maja

Medlem
@Canadien Tack för bekräftelse att jag har tänkt rätt och vaknade på rätt sida om denna kampanj. :D

ARN-CPH-WAW blir lite för lågt och dessutom utgår jag ifrån GOT, men ska leta vidare.
Tack för inspiration till möjlig routing! :)

Får det till att bli 2812 (inkl EBD bonus) för t.ex. GOT-CPH-LHR x 2 x 4 = 22496 poäng så det är långt över målet för EBG och nästan hälften mot EBD.

Sedan var det ju det där med att komma in i landet också... Det kommer väl bli det största bekymret om man tänker sig att man ska ta sig utanför Sveriges gränser om man inte ska lägga till kostnaden för PCR-test.
 
Last edited:

Big Birger

Medlem
Mitt år är 1 maj - 30 april.

Mitt år börjar i september, så jag kan med lugn och ro koppla bort denna kampanj. Hade jag som du haft maj som startmånad, hade det varit svårt att hålla sig borta. Inte minst om det dyker upp en F&F-kampanj till USA, där det kanske kanske till och med är möjligt att komma in från mitten av maj.
 

Maja

Medlem
Mitt år börjar i september, så jag kan med lugn och ro koppla bort denna kampanj. Hade jag som du haft maj som startmånad, hade det varit svårt att hålla sig borta. Inte minst om det dyker upp en F&F-kampanj till USA, där det kanske kanske till och med är möjligt att komma in från mitten av maj.
Ja blir det en F&F-kampanj och USA är öppet så är det ingen tvekan för min del... Får sitta lugn i båten och vänta och se vad som händer framöver.
 
Toppen