Ludvig Skalme
Medlem
Du får väl inte segment på awards?22x659+759=15257.
Då en avgång inte fanns billigaste bokningsklass längre, och en bokades som award.
Du får väl inte segment på awards?22x659+759=15257.
Då en avgång inte fanns billigaste bokningsklass längre, och en bokades som award.
Ja.Om man betalar med både poäng och pengar, vill minnas att man iaf förut fick poäng och segment. Är det så fortfarande?
Snyggt! När blir det åka av?Nu har jag använt inledande delen av lunchen till att boka 3st segment-runs GOT-ARN-VBY t&r.
Bokningarna delades upp i två delar; GOT-ARN-VBY samt VBT-ARN-GOT för att kunna nyttja vändande plan VBY-ARN.
Jag hade kunnat spara någon krona och kortat väntetiderna på ARN genom att boka ARN-GOT t&r + ARN-VBY t&r men jag såg en fördel med att ha utresan respektive hemresan i sammanhängande biljett. Bokningarna ger mig marginal för att hinna hem till GOT även om jag motförmodan skulle behöva ta eftermiddagsflyget VBY-ARN.
Jag hade två SAS vouchers från tidigare avbokningar som täckte dessa tre segment-runs.
En liten tanke från min sida är att om CPH öppnar upp så kommer jag gå för Diamond då det finns riktigt bra priser på GOT-ARN-CPH t&r under kampanj-perioden.
Om du läser de 20-30 senaste inläggen i denna tråd så diskuteras exakt detta. Finns även en tråd med tips på detta.
Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Snyggt! När blir det åka av?
Snyggt! När blir det åka av?
Nej, dock behövs det som sagt bara 22.5 (23) segment för EBD (från noll).Du får väl inte segment på awards?
Spot on.Om man behöver 22,5 (dvs 23) segments för EBD, och man behöver återgå till startpunkten så kan man ju spara en slant genom att boka ett segment som award. En gissning, bara.
I det här fallet så bokade jag faktiskt en "revenue" biljett för poäng, då skillnaden var så liten (6600p vs 6000 plus ca 290kr I avgifter), i pengar kostade biljetten 759.Om man betalar med både poäng och pengar, vill minnas att man iaf förut fick poäng och segment. Är det så fortfarande?