Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

hejrobin

Medlem
Du börjar från det poängläget du ligger på i din då nuvarande kvalificeringsperiod.
Har du då 0 poäng, börjar du från 0 för att uppnå status. Har du t.ex. 10 000 poäng, bygger du vidare från dessa.

Det medföljer inga ytterligare statuspoäng tillsammans med guldnivån, som sedan går att använda för kommande kvalificeringar.
Däremot så får du genom guldet "soft-landing" till silver-nivå i din kommande period, oavsett om du inte tjänat in några poäng under perioden.

EDIT: Sen på bollen.

Surt!
Men tack för era svar :)
Robin
 

djmanosv

Medlem
är det lättare för avresa om man flyger från VSY eller GOT ?
ARN - airside [temp. map. T5 all operations].
GOT - airside
KRN - kräver ny säkerhetskontroll
LLA - airside [finns undantag?]
MMX - airside
OSD -kräver ny säkerhetskontroll
RNB - kräver ny säkerhetskontroll
SFT - kräver ny säkerhetskontroll
UME- kräver ny säkerhetskontroll
VBY - kräver ny säkerhetskontroll
SDL - kräver ny säkerhetskontroll - Om du vågar boka hit då SAS inte flyger hit hela april ut, och troligtvis inte efter det heller men går att boka i maj och framåt som det ser ut nu i alla fall.

Hinner man med en 25 min avresa från VBY eller 30 min avresa från GOT ? Vad är säkrast att välja och undvika bli stressad med säkerhetskontroll och allt ??
 

GOTBound

Medlem
är det lättare för avresa om man flyger från VSY eller GOT ?


Hinner man med en 25 min avresa från VBY eller 30 min avresa från GOT ? Vad är säkrast att välja och undvika bli stressad med säkerhetskontroll och allt ??

GOT är du redan airside på efter att du avstigit flygplanet.,
VBY kräver att du passerar säkerhetskontrollen igen. Enligt uppgifter här i tråden skall det fungera ändå på VBY.
 
Last edited:

ilon

Medlem
Så vad tror juryn, blir det för tight med 20 min för byte på ARN för GOT-ARN-GOT?
Ej samma kärra (sk158/sk161).

Då flyg ändrats på min segment run och några ersatts med ATR så ger ju den längre flygtiden kortare byten.

Tror iofs det kommer fler ändringar, så jag väntar lugnt.
 

palmen

Moderator
Så vad tror juryn, blir det för tight med 20 min för byte på ARN för GOT-ARN-GOT?
Ej samma kärra (sk158/sk161).

Då flyg ändrats på min segment run och några ersatts med ATR så ger ju den längre flygtiden kortare byten.

Tror iofs det kommer fler ändringar, så jag väntar lugnt.
MCT är satt till 35 minuter på T5, så jag skulle nog inte chansa. Är allt ok tid är det ju dock hur lugnt som helst.
 

Klr

Medlem
Hej jag fick detta för någon dag sedan. Är det någon av er som kan rekommendera ett ganska billigt alternativ för att förlänga mitt EBG?
 

Attachments

  • B11BE4CB-9FA6-4140-B1AE-1F14EC335BEB.png
    B11BE4CB-9FA6-4140-B1AE-1F14EC335BEB.png
    241,1 KB · Visningar: 239

Nander

Medlem
Danmark öppnar för vaccinerade resenärer från och med maj [inget datum nämns i artikeln];
https://www.gp.se/nyheter/världen/danmark-öppnar-gränserna-i-maj-1.44867195

Artikeln nämner inget om det införs lättnader för icke vaccinerade transit-passagerare.

1:a maj gäller - men bara om det då max är 30 smittade / 100.000 invånare i Sverige. När alla över 50 i Danmark fått vaccin så är gränsen istället max 60 smittade / 100.000 invånare. Från och med 26:e juni (preliminärt) så kan man resa fritt till Danmark med EU-coronapass (vaccinerad eller negativt test).

Aftale sikrer gradvis genåbning af rejser | Politik | DR
 
Last edited:
Toppen