Senaste nytt

Eurobonus upgrade på Turkish Airlines

Hej. Jag ska åka nu på på onsdag från Arlanda till Istanbul och sedan vidare till Male med Turkish men då jag har massor av EB poäng så undrar jag om det går att uppgradera en ekonomi med Turkish då de är med i Star Alliance? jag har läst följande på ett tidigare inlägg:

"Tänkte rapportera en sak som iaf för mig var nytt (ber om ursäkt om detta är allmänt känt): En vän flög häromdagen med Turkish Airlines från ARN till IST på en codeshare flygning med SAS (genomfört av TK, och biljetten var köpt via TK). Hon frågade vid check-in om det var möjligt att uppgradera med EB poäng, och efter att agenten ringde några samtal så sa den att det var möjligt. För 15.000 EB poäng hade hon kunnat köpa en upgrade från Eco till Biz - samma belopp som det också hade kostat på TKs eget program Miles & Smiles. På vägen tillbaka från IST till ARN frågade hon samma sak, men då gick det inte enligt check-in personalen på IST. Hon fick förklarat att detta enbart fungerar på TK flygningar med SAS codeshare från SAS hemmamarknader. Oavsett om det skulle vara en bra deal att genomföra en sådan upgrade, så blev jag ändå lite överraskad. Bra att vetta iaf att möjligheten finns. Någon som har testat samma sak med andra flygbolag som har codeshare med SAS? Tänker t.ex. på flygningar som genomförs av LH gruppen."

Stort tack på förhand
 

palmen

Moderator
Du måste ha någon av de högsta ekonomiklasserna för att kunna uppgradera, samt att det måste finnas tillgänglighet i Business med awards,för att kunna uppgradera i förväg. Med andra pre typ omöjligt.

Om det skulle gå på en Turkish med sas codeshare från Arlanda om dubbel frågar på Arlanda låter jag vara osagt, men inget jag skulle räkna med.
 
Toppen