Senaste nytt

Eurobonus upgrade för United - Västkusten till Hawaii?

JimLov

Medlem
Jag och frun tar en resa till USA's västkust nu i februari och vi passar på att flyga över till Honolulu med United.
Jag har köpt Economy mellan SFO->HNL->LAX.
På SAS sida kan jag uppgradera den flighten med Eurobonuspoäng till business/first (enligt matrisen).

Men hur mycket mer får man vid en sådan uppgradering?
Det är givetvis subjektivt om det är värt det men vad skulle er rekommendation vara?
Ska vi uppgradera eller är det bortkastat?

Men hur mycket mer får man vid en sådan uppgradering?
Du får ju en mycket bekvämare resa än om du sitter i ekonomi iallafall.

Det är givetvis subjektivt om det är värt det men vad skulle er rekommendation vara?
Jag hade köpt business (eller first som UA antagligen kallar det) direkt.

Ska vi uppgradera eller är det bortkastat?
Du kommer med 99% sannolikhet inte att kunna uppgradera då det krävs bokningsklass B eller Y. Dessa biljetter kostar i storleksordningen 25k SEK och uppåt vad jag kan se i ExpertFlyer...

Du kommer med 99% sannolikhet inte att kunna uppgradera då det krävs bokningsklass B eller Y. Dessa biljetter kostar i storleksordningen 25k SEK och uppåt vad jag kan se i ExpertFlyer...

Du har alldeles rätt där.
Har bokat "United Economy (L)" så då får vi nog trängas i 6 timmar.
Då var det utrett. Tack för snabbt svar. :)

Kolla igen är mitt tips.. från $59 och upp är inte ovanligt. OBS! Tror inte denna nivå gäller till Hawaii

Menar du att jag ska kolla när vi kommer närmare avgång? :)
När jag tittade tidigare så var det just dryga 16.000 SEK det skulle kosta för oss båda.

Menar du att jag ska kolla när vi kommer närmare avgång? :)
När jag tittade tidigare så var det just dryga 16.000 SEK det skulle kosta för oss båda.

Gå in och kolla ibland. Om kabinen inte är slutsålt kommer det kanske ett erbjudande när online check-in öppnas. Testa också att vara på den amerikanska sidan och inte den svenska i steg ett.

Kanske något sent, men överväg att flyga Hawaiian istället. Deras "extra comfort" motsvarar ungefär SAS plus och kostar ca 500-600 USD på sträckan OAK-HNL-LAX i februari.

Så här har någon skrivit på FT:

SFO-HNL
At checkin 24 hours in advance:
W fare $1539
Standard award (45000 miles) $1769

5 hours before flight
W fare $249 and the app rejected it. I started again and the price increased to $309 and it went through.

Jag tolkar det som att hen erbjöds en uppgradering på sträckan för $1539 när hen checkade in T-24h men 19h senare hade priset gått ner högst avsevärt. Uppenbarligen värt att hålla koll på det. Men att betala mer än $400 per person känner jag är mycket tveksamt i synnerhet som jag inte tror man får några extra poäng för uppgraderingen (i normala fall)?

Toppen