Senaste nytt

Eurobonus till San Francisco

Så kanske det är, jag är lite dålig på exakta fare rules för Plus måste jag erkänna. Jag har aldrig behövt avboka någon sådan biljett, däremot har jag nyttjat ombokningen.
Som @mha321 säger så gäller det inte Plus Saver.

Fick denna veckan ett litet uppvaknande själv när jag tänkte boka om en biljett jag bokade förra veckan med poäng+pengar i Go på shorthaul (det dök upp något sånär billiga biljetter med annat bolag som inte fanns tidigare). Då fick jag en mindre kalldusch när jag insåg att ordinary Go-regler gäller, och inte awardbiljettreglerna. Borde ju kunnat räkna ut detta själv, men ibland tänker man som en guldfisk.

Som @mha321 säger så gäller det inte Plus Saver.

Fick denna veckan ett litet uppvaknande själv när jag tänkte boka om en biljett jag bokade förra veckan med poäng+pengar i Go på shorthaul (det dök upp något sånär billiga biljetter med annat bolag som inte fanns tidigare). Då fick jag en mindre kalldusch när jag insåg att ordinary Go-regler gäller, och inte awardbiljettreglerna. Borde ju kunnat räkna ut detta själv, men ibland tänker man som en guldfisk.

Det står väl till och med highlightat i bokningsdialogen ;-) men nä, jag vet, jag brukar inte heller läsa det :) Rent objektivt tycker jag dock sas gör ett hyfsat bra jobb i hur de informerar om de reglerna, men om man är van vid de fördelaktiga reglerna för award biljetter så är det lätt att glömma...

Det står väl till och med highlightat i bokningsdialogen ;-) men nä, jag vet, jag brukar inte heller läsa det :) Rent objektivt tycker jag dock sas gör ett hyfsat bra jobb i hur de informerar om de reglerna, men om man är van vid de fördelaktiga reglerna för award biljetter så är det lätt att glömma...

Grejen är ju den att om man bokar något, så flyger man ju sektorerna - annars går man ju miste om miles! - så det är ju helt meningslöst att titta på avbokningsreglerna.. ;)

Jorå, det står relativt tydligt. Tidigare vid poäng+cash bokades de ju inte i revenue (före 2014), och det är senast jag använde denna möjlighet. Var helt enkelt slarvig, och det kostade mig 30000 poäng som kunde lagt på en revenuebokning för 2 lax med annat bolag.

"vanlig plus". Den kan ombokas utan avgift men mot fare difference. Full flex har aldrig fare difference.

Jomen du hänvisas ju till en Plusbiljett med avgift på både om och avbokningar vill jag minnas så vilken Plusbiljett har dessa avgifter?

Om det inte är sas plus saver - då är det väl avgift på både om och avbokningar vill jag minnas.

och detta var svar på det här som Agehalls skrev

Nu har du ju bokat SAS Plus, så biljetten borde vara återbetalningsbar

Jomen du hänvisas ju till en Plusbiljett med avgift på både om och avbokningar vill jag minnas så vilken Plusbiljett har dessa avgifter?

Hmm. Blev nog lite kort och otydligt :)

Plus Saver har avgift för både av- och ombokning. Övriga plusbiljetter har ingen avgift för någon av dem, dock fare-difference så länge det inte är Plus Full Flex.

Jahahaja, nu tänkte jag fel/tänkte inte alls/tänkte på Plus biljetterna inom Europa som ju alltid är av/ombokningsbara avgiftsfritt.

Finns massvis med platser i januari, februari, mars...

SFO.jpg

Toppen