Senaste nytt

EuroBonus till Bueno Aires - hjälp att hitta biljetter

GOTBound

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? GOT
  • Var är din destination? EZE
  • När vill/behöver du resa ut? 1/12
  • När vill/behöver du komma hem? 1/4-2024
  • Hur länge vill du vara borta? 4-7 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Bussiness
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Sta Alllaince
  • Vad är din budget? (per person) 90 000 EurioBonus poäng + 2-4-1 [om jag räknar rätt blir totalkostnaden för två personer 165 000 poäng med en 2-4-1]
  • Vad är det viktigaste för dig? Bussiness t&r
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? N/A
När jag söker själv hittar jag resor som startar och slutar i Wien med Lufthansa via FRA eller Ethiopian via ADD , jag tänker married-segments då inga andra flygplatser som startflygplats ger något resultat.
Dock hittar jag aldrig så att utresan matchar hemresan då de datum jag hittar inom period 1/12-2023 till 1/4-2024 med reslängd 4-7 dagar är alltid hemresan före utresan med ungefär liknande spridning.
Jag har använt mig av Awardhacks.

Förtydligande: Jag kan tänka mig att resa närsomhelst med en vistelsetid på destinationen 4-7 dagar inom perioden 1/12- 2023 till 1/4-2023.
 
BOG-EZE är svår att hitta som award men kan dyka upp BOG-PTY-EZE. Jag lyckades dock bara hitta MVD-PTY-BOG-BCN-CPH hem en gång. Kan vara ett tips. Båten över Rio de la Plata och en natt på Hilton vid Montevideos flygplats.
 
När jag söker själv hittar jag resor som startar och slutar i Wien med Lufthansa via FRA eller Ethiopian via ADD , jag tänker married-segments då inga andra flygplatser som startflygplats ger något resultat.
Kan du inte boka med Ethiopian då? Jag blev rejält positivt överraskad av både flygupplevelsen och deras (nya?) lounge i Addis Abeba. Jag har flugit med dem via Paris och Stockholm och över nyår ska jag flyga med dem via Istanbul och London och de flyger till flera andra europeiska städer också.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

GOTBound

Medlem
Kan du inte boka med Ethiopian då? Jag blev rejält positivt överraskad av både flygupplevelsen och deras (nya?) lounge i Addis Abeba. Jag har flugit med dem via Paris och Stockholm och över nyår ska jag flyga med dem via Istanbul och London och de flyger till flera andra europeiska städer också.
Jag hittar inga datum där utresan är före tillgängliga hemresor varken med Lufthansa eller Ethiopian.
 
Jag hittar inga datum där utresan är före tillgängliga hemresor varken med Lufthansa eller Ethiopian.
Sorry, jag missförstod texten och jag gick också vilse bland årtalen, ibland är det år 20224 som gäller och ibland ska resan avslutas senast 1/4 2023 (tidsmaskin?). Jag har inte tillgång till dator nu så jag kan inte söka själv, men mitt tips är att kolla upp Ethiopians destinationer i Europa (kolla t ex här https://en.m.wikipedia.org/wiki/Addis_Ababa_Bole_International_Airport ) och sök från/till dessa städerna.
 
Toppen