Senaste nytt

Eurobonus Silver

Så skulle jag nog göra, med ett stort MEN: Var bara medveten om att processen för att köpa extra vikt på flygplatsen, om det blir nödvändigt, är struligt och tidskrävande på Suvarnabhumi. Om man blir stoppad i incheckningen, så kan man inte bara lämna fram kreditkortet på plats, utan ska springa iväg till något kontor någonstans (kommer inte ihåg detaljerna, bara känslan av massivt strul), få en massa papper stämplade, så i kö vid något annat kontor för att få betala (jag tror att det var kontanter som krävdes dessutom, i alla fall några år sedan), innan man kan ta sig tillbaka till incheckningen.

Jag fick tillbaka alla pengarna jag la ut i efterskott utan problem, eftersom jag hade rätt trots att "computer says no", men hade jag varit ute i sista sekund på flygplatsen hade det blivit problematiskt på riktigt...

Tänker kolla om det ändras i framtiden innan vi åker eller det fortfarande står 30kg på "manage my booking" på TG hemsidan. Ändras det till 20kg så kör jag på det annars tänker jag vänta tills jag checkar in online 22tim innan för se om det står ngt där om 20/30 kg. Står det 30 då också så packar jag för det.

Min fru är från Thailand och vi har haft övervikt många gånger och det har hon kunnat snacka sig ifrån. Dock har det bara varit några kg då. vissa gånger har dom inte ens sagt något dock har det enbart varit i BKK på väg hem. CPH lär vara hårda.

Toppen