Senaste nytt

Eurobonus Silver

micke99

Medlem
Hej är det någon som vet om man får 10kg extra baggage på Thai Airways ekonomi med EBS ? Eller är det bara SAS flygningar?

Den officiella förmånen är en extra väska på SAS-flyg. Får du något annat är det bonus.

Om du t.ex. flyger got-arn-bkk där första sträckan är med SAS så kan du ev få checka in ett extra bagage hela vägen.

Den officiella förmånen är en extra väska på SAS-flyg. Får du något annat är det bonus.

Om du t.ex. flyger got-arn-bkk där första sträckan är med SAS så kan du ev få checka in ett extra bagage hela vägen.

Korrekt - och bra sammanfattat! Ska dock förtydligas - flyger man tillbaka BKK-ARN-GOT så har man inte rätt till att checka in den extraväskan, då resan börjar med något annat bolag än SAS.

Thais bagagegräns för ekonomi är 30 kg utan begränsning i antal väskor om jag inte missminner mig.

Är det antal väskor eller vikten som är begränsningen?

Thai har 30kg på Economy, men bara 20kg på lägsta bokningsklasser som tex. W som jag nu bokade inför nästa år. Iofs. så klarar vi oss med det, men trodde de var 30kg.

Frugan (Thai) läste på något inofficielt Thai facebook inlägg att de skulle gå tillbaka till 30kg på alla klasser precis som de hade innan, men vi får väl se om de verkligen stämmer.

Så tittade på Thai air hemsida nu då står det:

Economy:
30 kg (66 pund)
*Med undantag
- RBD L : 20 kg (44 pund)
- RBD V/W : 20 kg (44 pund) Gäller för biljetter köpta från 1 april 19 till 9 augusti 19
- RBD V/W : 30 kg (66 pund) Gäller för biljetter köpta från/efter 10 augusti 2019

Går in på Hantera min bokning och då står det 30kg på våra biljetter. Det är W klass och de är köpta i Juni så det borde stå 20kg. Får väl se om de ändras eller man har tur och får 30kg.

Så tittade på Thai air hemsida nu då står det:

Economy:
30 kg (66 pund)
*Med undantag
- RBD L : 20 kg (44 pund)
- RBD V/W : 20 kg (44 pund) Gäller för biljetter köpta från 1 april 19 till 9 augusti 19
- RBD V/W : 30 kg (66 pund) Gäller för biljetter köpta från/efter 10 augusti 2019

Går in på Hantera min bokning och då står det 30kg på våra biljetter. Det är W klass och de är köpta i Juni så det borde stå 20kg. Får väl se om de ändras eller man har tur och får 30kg.

Ta print screens, fyll väskorna med 30kg och spela sedan dum - ifall det behövs! Brukar fungera bra :rolleyes:

Ta print screens, fyll väskorna med 30kg och spela sedan dum - ifall det behövs! Brukar fungera bra :rolleyes:

Så skulle jag nog göra, med ett stort MEN: Var bara medveten om att processen för att köpa extra vikt på flygplatsen, om det blir nödvändigt, är struligt och tidskrävande på Suvarnabhumi. Om man blir stoppad i incheckningen, så kan man inte bara lämna fram kreditkortet på plats, utan ska springa iväg till något kontor någonstans (kommer inte ihåg detaljerna, bara känslan av massivt strul), få en massa papper stämplade, så i kö vid något annat kontor för att få betala (jag tror att det var kontanter som krävdes dessutom, i alla fall några år sedan), innan man kan ta sig tillbaka till incheckningen.

Jag fick tillbaka alla pengarna jag la ut i efterskott utan problem, eftersom jag hade rätt trots att "computer says no", men hade jag varit ute i sista sekund på flygplatsen hade det blivit problematiskt på riktigt...

Toppen