Senaste nytt

Eurobonus resa - Special baggage SAS / ANA

NoahS

Medlem
Hej,

Jag ska iväg på en sista Star Alliance bokning och ville se om någon har erfarenhet av att boka special baggage / skidväska att få med sig på resan.

Åker följande:
ARN-LHR SAS Plus
LHR-HND ANA First
HND-LHR ANA First
LHR-ARN SAS Plus

Baggage villkoren utgår från den längsta flygningen om jag inte missminner mig.

Bör man ringa in och försöka lägga till special baggage i bokningen innan avresa eller ska man göra det på flygplatsen?

Vill inte att de råkar sumpa resan när de är inne och pillar. Behöver man vara orolig?

Det som har hänt är att det varit fullt i specialbagaget (Stockholms sportlov) så personen i fråga fick skicka hem sina skidor med taxi för han hade inte bokat plats för dem. Jag bokar alltid plats via SAS hemsida och det fungerar hur bra som helst, testa det till att börja med

Det som har hänt är att det varit fullt i specialbagaget (Stockholms sportlov) så personen i fråga fick skicka hem sina skidor med taxi för han hade inte bokat plats för dem. Jag bokar alltid plats via SAS hemsida och det fungerar hur bra som helst, testa det till att börja med
Finns inget sådant alternativ online för denna Star Alliance resan tyvärr. :/

Hyrskidor?!? Jag har 98 under foten på mina skidor men jag läste att minst 106 rekommenderas samt karbon om man skall gå långt. Men det är klart, har man det så vill man ju inte hyra

Enligt kundtjänst kan inte specialbaggage läggas till på Star Alliance bokningar längre och behöver göras på flygplatsen. Känns väldigt risky att åka dit med skidorna och sen får de inte plats. Arlanda-London SK527 brukar vara helt knökfull...

Enligt kundtjänst kan inte specialbaggage läggas till på Star Alliance bokningar längre och behöver göras på flygplatsen. Känns väldigt risky att åka dit med skidorna och sen får de inte plats. Arlanda-London SK527 brukar vara helt knökfull...

Behöver det göras på flygplatsen på avresedagen eller finns det möjlighet för dig att gå till flygplatsen tidigare?

Toppen