Senaste nytt

Eurobonus prislista för SkyTeam Awards

Hej!

Här kommer en komplett lista på länder som får förändrade poängpriser (rätta mig gärna om ni ser något fel):

DYRARE

Rabatten för länder i närområdet försvinner:

Danmark, Finland, Norge, Polen, Tyskland
30/50 -> 40/60

Dessa länder flyttas från "North & Central America" till "Central America and Caribbean":
Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama
70/130/175 -> 80/147,5/200

Dessa länder flyttas från "Mainland Southeast Asia" till "South East Asia":
Burma (Myanmar), Kambodja, Laos, Thailand, Vietnam
90/165/225 -> 95/187,5/257,5

Dessa länder flyttas från "India" till "Central, East and South Asia":
Afghanistan, Bangladesh, Indien, Maldiverna, Nepal, Pakistan, Sri Lanka
80/140/190 -> 90/165/225

Dessa "länder" flyttas från "Hawaii" till "Pacific":
Hawaii
110/190/250 -> 140/275/380

Dessa länder flyttas från "Europe" till "Central, East and South Asia":
Ryssland
40/60/80 -> 90/165/225

BILLIGARE

Dessa länder flyttas från "South America & Caribbean" till "Central America and Caribbean":
Antigua, Aruba, Bahamas, Barbados, Bermuda, Bonaire Sint Eustatius, Caymanöarna, Curaçao, Dominikanska republiken, Grenada, Guadeloupe, Haiti, Jamaica, Jungfruöarna, Kuba, Martinique, Puerto Rico, Sint Maarten, St. Kitts-Nevis, St. Lucia, St. Thomas, Trinidad och Tobago, Turks- and Caicosöarna
90/165/225 -> 80/147,5/200

Dessa länder flyttas från "Maritime Southeast Asia" till "South East Asia":
Brunei, Filippinerna, Guam, Indonesien, Malaysia, Papua Nya Guinea, Singapore
100/210/290 -> 95/187,5/257,5

NYTT LAND

Franska Guyana verkar ha tillkommit i nya listan och går in i regionen "South America" 90/165/225
 
"The table below shows how many EuroBonus points you need for a round trip award trip on our partner airlines, excluding taxes and 
carrier-imposed fees."
Noterar att jag inte sett uttrycket "carrier-imposed fees" tidigare...
 
Är det någon som vet, mellan tummen och pekfingret, hur mycket avgifterna uppgår till när man bokar en interkontinental (typ Europa-Asien eller Europa-USA) businessclass-award med Flying Blue? Jag antar att det inte är otänkbart att Eurobonus-awards kommer att ha avgifter i samma storleksordning.
 
Är det någon som vet, mellan tummen och pekfingret, hur mycket avgifterna uppgår till när man bokar en interkontinental (typ Europa-Asien eller Europa-USA) businessclass-award med Flying Blue? Jag antar att det inte är otänkbart att Eurobonus-awards kommer att ha avgifter i samma storleksordning.

finns exempel i denna tråd
 
Är det någon som vet, mellan tummen och pekfingret, hur mycket avgifterna uppgår till när man bokar en interkontinental (typ Europa-Asien eller Europa-USA) businessclass-award med Flying Blue? Jag antar att det inte är otänkbart att Eurobonus-awards kommer att ha avgifter i samma storleksordning.
Varför skulle eurobonus ändra sina avgifter för awards när de går med i skyteam?
Bara för att vissa bolag har hittepå avgifter så behöver inte eurobonus ha det.
 
AF-KL and DL will almost certainly want SAS charging YQ/fuel surcharges/"carrier-imposed surcharges" for at least the Europe-origin mileage tickets for the TATL flights operated by AF-KL, DL and VS. They will almost certainly eventually insist that SAS have such surcharge for SAS's own flights on SAS mileage tickets — and this will be no later than if/when SAS becomes part of the AF/KL/DL/VS revenue-sharing TATL JV or around if/when AF-KL acquires the majority of SAS.

AF-KL and DL have financial reasons to insist upon this. Just like they did when DL went for adding the YQ on DL mileage tickets with Europe-origin flight tickets even on Delta-only trips.
 
Öka sina intäkter och minska önskan/värdet att ta ut bonusresor?
Precis, en ordentlig höjning av någon avgift är väl pengar rakt in? Marginalerna är ju lövtunna så att plocka in ytterligare några hundra/någon eller kanske t.o.m. ett par tusen på varje/vissa award är väl inte avgörande för överlevnad men likväl lika intressant som vilken annan möjlig intäktskälla som helst?
 
Toppen