Senaste nytt

EuroBonus Points på Preem

ekf

Medlem
Dagen efter jag tankade senast så har det nu trillat in poäng på kontot. Summan poäng stämmer dock inte överens med någon av de tankningar jag gjort på Preem med EB-kortet i maskinen, dock har jag använt mitt Amex.
Summan poäng är färre än en "hel tank", men fler än någon av de deltankningar jag gjorde i veckan (hälften i kassa och hälften i kortpump).
Väldigt fascinerande :)
 
Jag missade idag att man måste ha ett extra Eurobonus-kort för att få poäng! Varför väljer man att göra det så krångligt?
 

Flood

Medlem
Jag har försökt med två obemannade stationer, Margretbergsgatan i Göteborg och Erikslund i Ängelholm. Funkar inte, "kort ej läst" trots flera försök. :(
 

andreas

Medlem
Jag har försökt med två obemannade stationer, Margretbergsgatan i Göteborg och Erikslund i Ängelholm. Funkar inte, "kort ej läst" trots flera försök. :(

Har fått samma sak på flera automatstationer. Kontaktade Preem som direkt dömde ut mitt Eurobonuskort som felaktigt och föreslog att jag skulle kontakta SAS för ett nytt. När jag tankar på bemannade stationer fungerar dock kortet alldeles utmärkt. Tror snarare att det är någon uppdatering som behöver göras från Preems sida på vissa automatstationer.
 

Jonas H

Medlem
Jag tankade hojen på Preem Gävle Bro häromdagen och där fungerade inte kortet i automaten (8 försök), däremot gick det bra i kassan. Obemannade Gävle Parkvägen och Sandviken har fungerat, dock med varierande nötande. Det verkar som att det är kortläsarrelaterat.
Poängen stämmer för mig.
 
Last edited:

Flood

Medlem
Har fått samma sak på flera automatstationer. Kontaktade Preem som direkt dömde ut mitt Eurobonuskort som felaktigt och föreslog att jag skulle kontakta SAS för ett nytt. När jag tankar på bemannade stationer fungerar dock kortet alldeles utmärkt. Tror snarare att det är någon uppdatering som behöver göras från Preems sida på vissa automatstationer.

Ja, misstänker samma. Jag har provat mitt extrautskickade medemskort i lounger och check in-automater, och där fungerar det alldeles utmärkt.
 

Badger

Medlem
Har haft samma upplevelse. Fungerar inte i automaten men funkar i kassan. Eurobonuskortet är helt nytt eftersom jag beställde ett ersättningskort för en månad sedan.
 
Toppen