Senaste nytt

Eurobonus-poeng eller cash, envägs inrikes resa i USA med United?

Betald biljett finns från ca 150 USD inkl. skatter. (i Economy class dock)

Screenshot20150930_01.png

Hmm, försökte just dubbelkolla med ANA och där ser jag inga platser alls den 17e. Inte ens i ekonomi.
På United webbsida visar de ledigt plats i Economy, dock ankomst den 18 nov.

Screenshot20150930_02.png

Lifemiles tycker att det finns awards den 17e i economy, men inte i first.

Det jag brukar göra när jag flyger från LAS och inte hittar vettiga alternativ direkt (läs first till NYC) är att mellanlanda någonstans för att bryta upp resan. Det brukar göra det överkomligt i economy.

Nei, inget ledigt enligt SAS. Varken i ekonomi eller first. De hadde faktisk kollat på LAX-NYC og bokat meg inn der, så den fikk de plocka bort igjen. Då återstår cash, eller om det finnes någon annan strecka från vestkusten i first som jag kan flyga på poeng og heller ta en kort studs i ekonomi dit, t.ex SFO, LAX, SAN etc....

Lifemiles tycker att det finns awards den 17e i economy, men inte i first.

Det jag brukar göra när jag flyger från LAS och inte hittar vettiga alternativ direkt (läs first till NYC) är att mellanlanda någonstans för att bryta upp resan. Det brukar göra det överkomligt i economy.

Om man är villig att ta en mellanlandning så borde det inte vara problem att hitta awards med 1½ månads framförhållning. Med Eurobonus kostar det inget extra i poäng om man delar upp det i två flighter (i andra program kan det tillkomma kostnader för det).

Toppen