Senaste nytt

Eurobonus poängintjäning på Shenzhen Airlines

Konstigt att F & C verkar ge samma intjäning oavsett vilket FFP man använder:confused: United gör skillnad med 150 vs 125%, men annars verkar det vara samma intjäning oavsett program.

Som sagt uselt.....

Kan man kanske kan förutsätta att de flesta använder Air Chinas bonusprogram? Hur ser intjäningen ut där?

Konstigt att F & C verkar ge samma intjäning oavsett vilket FFP man använder:confused: United gör skillnad med 150 vs 125%, men annars verkar det vara samma intjäning oavsett program.
United Mileage Plus ger inte heller Premier qualifying segments (statusgrundande segment) på Shenzhen Airlines billiga ekonomiklass biljetter.
Dvs man kan inte köra segment run med billiga Shenzhen Airlines biljetter.

Shenzhen Airlines - United Mileage Plus Partner Airlines

Man ska nog köra TK Miles & Smiles om man är frekvent på Shenzhen.. 200% för F och 150 för C. Inte superbra, men i linje med vad man normalt får på Miles & Smiles (om man inte flyger Turkish).

Kan man kanske kan förutsätta att de flesta använder Air Chinas bonusprogram? Hur ser intjäningen ut där?
Jag har kollat på Shenzhen Airlines kinesisk webbsida.
Det verkar som om de har slutat med King Club och nu har deras FFP integrerats till Air Chinas PhoenixMiles.

Screenshot20121217_1.jpg

Jag skrev lite om Shenzhen Airlines King Club i den här tråden:
http://www.businessclass.se/star-al...-i-star-alliance-2012-nov-29-a.html#post77698

EDIT: De som har haft miles på Shenzhen Airlines King Club konverterats deras miles till 1:1,314 mot Air China PhoenixMiles.
Om jag har förstått rätt, använder PhoenixMiles kilometer. Vilket betyder att de som hade miles på Shenzhen Airlines King Club förlorar ca 22% av poäng vid konversion. :eek:

关于深航“尊鹏”俱乐部与国航“国航知音”常旅客计划进行整合的公告

Last edited:
Toppen