Senaste nytt

Eurobonus-poäng när du reser med MTR Express

Det jag ville ha sagt med med mitt inlägg är att om ni rest med MTR under perioden så får så ni stå på er annars får ni inte extra EB-poäng.

Uppenbarligen räcker det inte med att stå på sig. Kundservice har slutat svara. Man får väl anses bli blåst på 5000 EB-poäng.

MTRs VD brukade åtminstone förr svara på några inlägg här på BC han borde ha åtminstone ett konto här plinga honom.

MTRs VD brukade åtminstone förr svara på några inlägg här på BC han borde ha åtminstone ett konto här plinga honom.

Tack för tipset!

Är rätt trött på MTRs kundservice. Har haft flera ärenden hos dom och deras utgångspunkt är att kunden har fel så länge motsatsen inte är bevisad.

Nu har det blivit galet igen. Fick precis mail med 25 % rabatt på pendlarkort, där man får 35 000 Eurobonuspoäng vid köp av årskort. Men klickar man på länken så står det bara 30 000 Eurobonuspoäng

Mailet:
mtr1.jpeg

Webbsidan:
https://mtrexpress.se/sv/pendlarkort

mtr2.jpeg
Djuplänken:
http://www.mtr.se/sv/eurobonus
mtr3.jpeg

Alla poäng som har utlovats via kampanjer med MTR har jag iaf aldrig sett röken av. Typ "åk 3 t/r få 3000 poäng" eller "boka 4 resor med appen få 1000 poäng". Vid kontakt med kundservice via chatt är det "god dag yxskaft. Jag har inte orkat ligga på, utan accepterat att det är så det är.

Det som funkar är de hundratalet poäng man får per resa. Allt annat känns som att de inte har rutiner för.

Det som funkar är de hundratalet poäng man får per resa. Allt annat känns som att de inte har rutiner för.

Det brukar inte heller fungera, tycker jag. De få gånger jag har åkt med dem har man alltid behövt kontakta dem för att poängen ska komma in, och så ska det ju inte vara. De verkar inte riktigt ta kundservice på allvar heller, eftersom problemen fortfarande kvarstår efter ganska lång tid. Jag har gillat ombordupplevelsen som sådan, men ställer mig av olika anledningar alltmer tveksam till företaget, vilket gör att det nog inte blir aktuellt att resa med dem igen.

Det brukar inte heller fungera, tycker jag. De få gånger jag har åkt med dem har man alltid behövt kontakta dem för att poängen ska komma in, och så ska det ju inte vara. De verkar inte riktigt ta kundservice på allvar heller, eftersom problemen fortfarande kvarstår efter ganska lång tid. Jag har gillat ombordupplevelsen som sådan, men ställer mig av olika anledningar alltmer tveksam till företaget, vilket gör att det nog inte blir aktuellt att resa med dem igen.

Enig. Ibland har jag fått in de poängen snabbt. Ibland 10-12 veckor efter resan. Varierar mycket.

Har haft samma problem. Saknade länge 500p för en resa i april, 1000p för app-kampanjen och 3000p för mars-maj-kampanjen.

Efter att ha chattat med dom fyra gånger och mailat fem gånger lyckades jag för en vecka sedan få in 1500p. Tidigare har det varit "vänta och se" men nu hände det något.

Dom kvarvarande 3000p ska vara på väg enligt senaste mejlkonversationen,

vi väntar fortfarande på att samla in några fler som saknar poängen från kampanjerna.

Så man kan ju hoppas, annars är det bara att kasta sig på tangentbordet igen.

Är det någon som fått lite in poäng från MTR för resor gjorda nu under hösten?

Jag har rest sedan slutet av augusti +15 resor och l in tre sett en enda poäng komma in!!!

Fö kämpar jag fortfarande med kampanjpoängen från maj. Ärende anmält i augusti med påminnelse någon gång per månad. Det är ändå +10 000 p de håller på!

Är det någon som fått lite in poäng från MTR för resor gjorda nu under hösten?

Jag har rest sedan slutet av augusti +15 resor och l in tre sett en enda poäng komma in!!!

Fö kämpar jag fortfarande med kampanjpoängen från maj. Ärende anmält i augusti med påminnelse någon gång per månad. Det är ändå +10 000 p de håller på!

Någon?

Toppen