Senaste nytt

Eurobonus på andra StarAlliance-bolag

Joje_66

Medlem
Se till att få med all info i första mailet eftersom det kan ta 1-2v innan man får svar.
EB-nummer, namn, biljettnummer, bokningsklass, sträcka, flygnummer, e t c..

Skickade med biljetter (där allt framgår), boardingkort, EBBnr, namn, hoppas det räcker. Återkommer och berättar...
 

palmen

Moderator
Tackar för svar! Känns ju som det kanske ändå är som jag alltid trott då ;)

Alla boardingkorten har våra EBB nummer. Resan bokad direkt hos S.A.

Damen var helt tvärsäker! "Ja det förklarar saken, man får aldrig poäng om resan inte är bokad av SAS och biljettnumret är SAS (börjar på 118 tror jag hon sa). Hon stod verkligen på sig dessutom när jag argumenterade om hur det varit förr och andra bolag funkar.

Helt sjukt att de ger helt fel information och bara sågar av en utan att ha koll. Om de nu inte ändrat detta nyss!?

Tack för mejladressen! Det finns ju ingen kontaktinfo på deras sida förutom telefonnummer till denna usla kundtjänst. Ska dra iväg alltihop nu och se vad de svarar.
Tolkar jag det rätt att du bokat resan hos Singapore Airlines? Och dina flighter har varit med Singapore Airlines i bokningsklass K?

I så fall ska det ge poäng om nu bokningsklass K är berättigad till att ge poäng.

Ett tips framöver är att undvika förkortningen S.A då den egentligen står för South African Airways. Den används även felaktigt för Star Alliance ibland och nu i detta fall för Singapore Airlines.

När någon på sas kundtjänst är helt tvärsäker ska man vara extra försiktig, inte första gången de har helt fel.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

NotRyan

Medlem
Damen var helt tvärsäker! "Ja det förklarar saken, man får aldrig poäng om resan inte är bokad av SAS och biljettnumret är SAS (börjar på 118 tror jag hon sa). Hon stod verkligen på sig dessutom när jag argumenterade om hur det varit förr och andra bolag funkar.
Det här är ju ett helt horribelt svar av någon som inte har koll alls och bara slänger ur sig något!
 

Joje_66

Medlem
Tolkar jag det rätt att du bokat resan hos Singapore Airlines? Och dina flighter har varit med Singapore Airlines i bokningsklass K?

I så fall ska det ge poäng om nu bokningsklass K är berättigad till att ge poäng.

Ett tips framöver är att undvika förkortningen S.A då den egentligen står för South African Airways. Den används även felaktigt för Star Alliance ibland och nu i detta fall för Singapore Airlines.

När någon på sas kundtjänst är helt tvärsäker ska man vara extra försiktig, inte första gången de har helt fel.

Ursäkta förkortandet, trodde det var tydligt då jag nämnt Singapore Airlines men ska bättra mig ;)

Jodå, bokat direkt hos Singapore Airlines, klass K på alla sträckor. Ska enl. SAS hemsida ge 50%.

Har även fått ett mejl, tydligen skickas det automatiskt vid avslag vid onlineansökan och enl. det ger resorna inte poäng vilket Singapore Airlines alltså ska ha konfirmerat på några sekunder :(


Citat:
Dear EuroBonus Member, 6********

We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s.

Our partner has confirmed that SQ 351 20190210 CPHSIN is not valid for accrual of EuroBonus points.

If you disagree with this decision pls send in copy of flight ticket or e-ticket receipt. to our Retro Department, ebretro@sas.se , together with this reply.

Ticketnumber/Flightnumber/Bookingclass/Date/To-From and Ticketed Name must be visible.


Points are credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.

For more information about EuroBonus please visit our website

This is a system generated mail
 

Canadien

Medlem
Har även fått ett mejl, tydligen skickas det automatiskt vid avslag vid onlineansökan
Onlineverktyget är ju utvecklat av SK IT och således kan man inte lita på vad det säger heller. Su har säkert ett ÅÄÖ i ditt namn, eller så var något annat fält mismatch, eller så var backenden trött eller nåt annat gick fel bakom webbsidan och då spottar den ur sig det enklaste svaret att det inte blir några poäng.

Maila till ebretro så ska du se att det ordnar sig. Tråkigt att SAS inte kan sköta dessa saker ordentligt.
 

Joje_66

Medlem
Onlineverktyget är ju utvecklat av SK IT och således kan man inte lita på vad det säger heller. Su har säkert ett ÅÄÖ i ditt namn, eller så var något annat fält mismatch, eller så var backenden trött eller nåt annat gick fel bakom webbsidan och då spottar den ur sig det enklaste svaret att det inte blir några poäng.

Maila till ebretro så ska du se att det ordnar sig. Tråkigt att SAS inte kan sköta dessa saker ordentligt.

Det gick ju fint att välja SQ som flygbolag och fylla i allt, men biljettnumret fick ju inte plats. Så man vet ju inte varför ansökan inte går igenom i det läget. Sen var det telefonsamtalet enl. ovan. Blankt nej till allt vad poäng heter om man inte bokat hos SAS och eller har SAS biljettnummer. Man kan ju då undra varför man ska välja flygbolag i formuläret.
Får se vad svaret blir nu men enl. deras mejl så är verkligheten inte riktigt som deras löften.

Förr tyckte jag att SAS var helt okej att ha och göra med men på senare år känns det som de blir sämre och sämre. Kanske bara min känsla....
 

LPC123

Medlem
Det gick ju fint att välja SQ som flygbolag och fylla i allt, men biljettnumret fick ju inte plats. Så man vet ju inte varför ansökan inte går igenom i det läget. Sen var det telefonsamtalet enl. ovan. Blankt nej till allt vad poäng heter om man inte bokat hos SAS och eller har SAS biljettnummer. Man kan ju då undra varför man ska välja flygbolag i formuläret.
Får se vad svaret blir nu men enl. deras mejl så är verkligheten inte riktigt som deras löften.

Förr tyckte jag att SAS var helt okej att ha och göra med men på senare år känns det som de blir sämre och sämre. Kanske bara min känsla....

Hej
Jag har haft samma strul som dig just på samma sträcka och flygbolag. Då var det mitt namn som inte stämde på eurobonus som stod på biljetten där alla mina namn stod men bara tilltalsnamn på EB.
Efter ett par mail och samtal så löste det sig och jag fick mina berättigade poäng.
Tipset är att fortsätta att maila till dom.
 

Joje_66

Medlem
Hej
Jag har haft samma strul som dig just på samma sträcka och flygbolag. Då var det mitt namn som inte stämde på eurobonus som stod på biljetten där alla mina namn stod men bara tilltalsnamn på EB.
Efter ett par mail och samtal så löste det sig och jag fick mina berättigade poäng.
Tipset är att fortsätta att maila till dom.

Sådant har jag också haft problem med många gånger :(

Nu verkar alla överens om att man fortfarande ska få poäng även för denna typ av bokningar och att kundtjänst är ute och cyklar så jag kommer inte ge mig i första taget, har ingen brådska då poängen inte behövs förrän till resa nästa vår, blir det inga poäng så blir det heller inte mer SAS för mig ;)

Tack till alla som gett sina synpunkter!
 

Joje_66

Medlem
En liten uppdatering.

Min fru fick sina poäng.
Själv fick jag ett mejl om att Extrapoäng var insatta och flygbolaget ombetts att titta på EB poängen igen.
Inga poäng dök dock upp på kontot.
Mejlade igen och fick den 8/4 återigen ett mejl att poängen var insatta.
Denna gång stämde det faktiskt och både extrapoäng och E B poäng finns på kontot.

Ingen förklaring till varför det blivit fel eller varför de ger fel besked, självklart ingen ursäkt heller....

"Slutet gott allting gott :) "
 
Toppen