Senaste nytt

Eurobonus mileage run med TAP till Ponta Delgada

imartin

Medlem
Tjena. Jag tänkte lyfta fram en bra möjlighet att tjäna rätt många EB poäng med en prisvärd TAP business resa.

Det säljs just nu biljetter i business med TAP från Stockholm via Lissabon till Ponta Delgada på Azorerna från ca. 4400 kr rt. Det är en distans på 8880 km tur och retur enligt Mileage Calculator. Enligt SAS partnersidan för TAP tjänar man 200% av distansen. Så det blir alltså 17600 EB poäng, om inte jag räknade fel. Inte dåligt alls, enligt mig. Edit: Jag räknade visst fel. Distansen är 5500 miles r/t, så intjäningen blir cirka 11k EB poäng. Tack @Abbs.

Det krävs minst en övernattning på plats. Hotellen i Ponta Delgada är dock rätt prisvärda just nu. Man hittar något vettigt för 700 kr/natt, till och med inklusive frukost. Bokade själv denna resa (dock till ett lite högre pris för "Top Executive" biljetten som tillåter gratis avbokning). Inte som mileage run, utan med en vistelse på 6 nätter.

Finns också biljetter till ungefär samma pris till Funchal på Madeira (7900 km tr). Och det hela går också att kombinera med en kostnadsfri stopover i Lissabon.
 
Last edited:

Abbs

Medlem
Resan enkel ARN-LIS-PDL är 2768 miles.
Förutsatt att man bokar bokningsklass C, D, J eller Z blir intjäningen cirka 11k Eurobonus.
 

imartin

Medlem
Resan enkel ARN-LIS-PDL är 2768 miles.
Förutsatt att man bokar bokningsklass C, D, J eller Z blir intjäningen cirka 11k Eurobonus.

Ah beräknas intjäningen utifrån miles och inte km? Borde jag såklart veta. Har flugit så lite med andra *A bolag sedan innan pandemin att jag verkar ha glömt det. Men även 11k är dock bra.

Angående bokningsklassen: Jag testade på Expedia innan bokningen och det verkar som om man bokas i J eller Z. Bokade sedan hos TAP direkt och fick J (enligt bekräftelsemejlet).
 
Last edited:

Protein48

Medlem
Vi har de två senaste åren i september åkt till Algarve (FAO) I Business med TAP för i princip samma pris som nu, d.v.s ca 3600 kr och gav/ger 10k EuroBonus poäng. Tycker det har varit mycket prisvärt, inte bara i förhållande till baspoängen, utan då det bägge gångerna varit bra service med helt ok mat och dryckesutbud samt att man kunnat stanna i Lissabon ett par nätter.
 
Toppen