Senaste nytt

Eurobonus med Thai Airways Stockholm-Bangkok

ok då läste jag fel tack för infon, nä jag flyger inte så ofta men är intreserad av guld kortet eftersom inrikes bagaget kann bli tyngre (Bor i norra sverige).+ sas mastercard gratis

Om det bara är guldstatus du vill åt på kortast möjliga tid så Aegean (A3) Miles and Bonus att rekommendera. Då du reser på en First Class biljett har du 300% utav flugna miles. I Business Class är det 200%. Dessutom är de 1000 välkomstpoäng du får alltid nivågrundande. Till skillnad från andra bonusprogram har du sedan denna status i minst 3 år vilket beror på hur din intjänande period ser ut. Det negativa dock med programmet är:
-mycket höga skatter/avgifter när man plockar ut bonusresor
-man kan inte uppgradera reseklass på * Allianceflyg (självklart dock på Aegean)
-kan ta upp till 2-3 månader innan kortet kommer (det löser du dock med att ta en print på din medlemssida där statusen står (för att t ex. få tillträde till loungen).

Det negativa dock med programmet är:
-mycket höga skatter/avgifter när man plockar ut bonusresor
-man kan inte uppgradera reseklass på * Allianceflyg (självklart dock på Aegean)

Det råder tyvärr många felaktiga rykten och fördomar emot detta grekiska guldkorn.

Skatter och avgifter på Aegean airlines awards vet jag inte om jag skulle påstå är högre än vad andra europeiska flygbolagsprogram tar ut. T.ex. bokade jag i somras en awardresa ANC-DEN-LGA. Den kostade totalt hela 35,14€ i skatter och en fast bokningsavgift.

Man kan visst uppgradera resklass på Star Alliance partners. På liknande villkor som andra *A bolag har för sina medlemmar på andra *A partners. Aegean Airlines | Spend Miles

Det råder tyvärr många felaktiga rykten och fördomar emot detta grekiska guldkorn.
Skatter och avgifter på Aegean airlines awards vet jag inte om jag skulle påstå är högre än vad andra europeiska flygbolagsprogram tar ut. T.ex. bokade jag i somras en awardresa ANC-DEN-LGA. Den kostade totalt hela 35,14€ i skatter och en fast bokningsavgift.

Just den summan beror nog på mer att du var medveten och bokade enligt http://www.businessclass.se/forum/s...gg-pa-bonusresor-star-alliance.html#post27859 punkt #5

Om Du har SAS EBG så kommer Du in i inrikes loungen på Arlanda, har för mig att man inte gör med *A.
Värt att tanka på att EBG förmånerna kan förändras under 2014 när SAS kommer med EBD

Just den summan beror nog på mer att du var medveten och bokade enligt http://www.businessclass.se/forum/s...gg-pa-bonusresor-star-alliance.html#post27859 punkt #5

Absolut.

Men jag menar att det blir fel när man får det att låta som att Aegean M&B skulle ta ut högre skatter/avgifter än t.ex. LH M&M, SAS EB m.fl. gör. Vill man helt slippa avgifter (bränsletillägg som det ju handlar om) så bör man blicka utanför de europeiska flygbolagsprogrammen. Gärna riktning västerut. Aegean M&B är således helt i nivå med övriga europeiska flygbolagsprogram vad gäller skatter/avgifter. :)

Toppen