Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Vill vi ens ha EuroBonus 3.0?

Jag har svårt att se att SAS kommer göra det mer lukrativt för oss, de skulle bara bli en kostnad för SAS...

Att sedan marknadsföringsavdelningen kräver att få någon minimal "förbättring" (som förmodligen endast gynnar några få kunder i mycket ovanliga fall) att "jobba med" räknar jag inte som någon förbättring! (Det räknas som marknadsföring!)

EuroBonus 3.0 har vi väl redan sett lite av:
- Inga third party lounges
- Fast track har försvunnit från en del flygplatser (flög hem från Bologna igår, väldigt irriterande att inte ha fast track)
- Inga tidningar i SAS egna lounger

Svårt att se vad SAS kan erbjuda i Eurobonus 3.0 som kan förbättra ovanstående punkter.

De talade om "garanterade bonusplatser" för EB 3.0 (dvs fanns det till försäljning så fick man bonusplats)
Guld = 2 Economy platser / år
Diamond = 2 Plus
Pandion = 2 Biz
Om jag minns rätt...

Har aldrig förstått mig på bokningar med points+cash. Varför inte bara köpa points för cash och sedan boka med points?
Tja fördelen är väl att du tjänar baspoäng på en Points+cash bokning eftersom det resulterar i en vanlig biljett så det är ju ett bra sätt om man har mycket poäng och behöver ta en milagerun för att behålla status.
I övrigt så är ju en ren poängbokning grymt bra i och med att de är fullt avbokningsbara och att du får tillbaka alla poäng och alla pengar, det hoppas jag verkligen inte att dom kommer försämra,

Toppen