Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Undrar på vilket ytterligare sätt det kommer att bli enklare att behålla sin status? Högre "bonus" eller lägre poängkrav för återkvalificering likt vissa andra program? Kanske både och.

Får dock en känsla av att brevet är lite för positivt. Minns förra året då SAS basunerade ut att sänker kraven (45'000 poäng/45 segment isf 50'000/50) men inte var lika högljudda med att poängintjäningen sänktes.

Kanske kravet för att uppnå status höjs men återkvalificeringen blir kvar på nuvarande eller sänks.

Och det är oroväckande tyst om poängintjäningen utifrån spend.

Men utifrån vad som står i brevet känns det positivt!

Man ska inte glömma att det är ett "season greetings" mail och inte faktiskt en annonsering om vad som kommer att hända. Och ett sådant mail ska naturligtvis alltid låga positivt...

Det är nog bara normal fördröjning i mailutskicksservrar.

Jag har fortfarande inte fått mailet. :( Jag ringde SAS kundservice och de sa att de haft vissa problem med den svenska hemsidan och utskicken är kopplade till den personliga profilen som i sin tur är kopplad till hemsidan. Man startade om/uppdaterade min profil så nästa utskick ska komma fram lovade de.

Spännande, ser redan fram emot nästa års julutskick. ;):rolleyes:

Frågan är hur SAS skall hålla upp "diffen" mellan Pandion och Diamant..?
Det skall bli intresssant hur Eurobonus 3.0 ser ut när det kommer i augusti....:)

Min fundering ligger i om jag ska satsa på att bli diamond nu? Min period är till 30 september. Eller ska jag nöja mig med gold? Där kommer jag vara hemma med dom bokningar jag gjort nu.

Toppen