Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
"... Därför erbjuds alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap. De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig. Guldmedlemskap som getts bort av en Diamant-medlem räknas inte...

Angående från när de tio åren ska räknas:
Det står ju "alla som VARIT eller i framtiden blir...".
Så jag tolkar ju detta som att man räknar detta "varit" och "blir" från januari 2016.

Nytt mål i livet: Lifetime Gold innan 35 fyllda. Förutsatt att SAS finns kvar :rolleyes:

Själv så försökte jag räkna på om jag skulle landa i det före eller efter jag fyller 40, troligtvis blir det året efter, men jag har inte hållit reda på exakt när jag blev EBG. Men då är det tjänsteresor i volym och inte MR som driver på det.

Apropå 10 år i sträck, Eivind har ju även sagt:

Fryse medlemskap
Det vil også bli mulig å fryse medlemsnivået etter sommeren.

- Det er jo en del som reiser mindre en periode, fordi de er mellom to jobber eller er i permisjon. Før har det vært slik at vi ikke har vært særlig nådige med akkurat det, vi har tatt fra de kortet med en gang de ikke har reist like mye med oss, sier Roald.

- Nå kommer vi til å endre det. Da skal kundene kunne fryse nivået de er på i en viss periode. Så kan du beholde kortet ditt, legger han til.

Slik kan du skaffe deg gullkort for resten av livet -DN.no

Helt onödigt svåra regler. Varför inte t.ex. 2 miljoner flugna baspoäng, punkt slut? Eventuella kampanjer som gett dubbla poäng är i proportion så lågt antal poäng så vem bryr sig?

Jag är opartisk, lifetime gold på SAS är varken aktuellt eller intressant för mig. Tycker bara SAS, igen, gör det onödigt komplicerat. KISS.

Helt onödigt svåra regler. Varför inte t.ex. 2 miljoner flugna baspoäng, punkt slut? Eventuella kampanjer som gett dubbla poäng är i proportion så lågt antal poäng så vem bryr sig?

Jag är opartisk, lifetime gold på SAS är varken aktuellt eller intressant för mig. Tycker bara SAS, igen, gör det onödigt komplicerat. KISS.
De har säkert anlitat någon tysk konsultbyrå...

De har säkert anlitat någon tysk konsultbyrå...

Och sedan skall man låta SK IT implementera detta...

OM (vilket jag verkligen inte hoppas) det är så att räkneverken nollställs i år så kommer jag bli ordentligt sur och på 10 år kommer flygbranchen troligen ändras högst avsevärt. Och i så fall kan de väl utöver Lifetime Gold utlova något annat mer eller mindre omöjligt som att man får gratis uppdateringar till SAS Plus resten av livet så fort man kommer upp i 50 sammanhängande år som Diamond... ;)

OM (vilket jag verkligen inte hoppas) det är så att räkneverken nollställs i år så kommer jag bli ordentligt sur och på 10 år kommer flygbranchen troligen ändras högst avsevärt.

Tycker det är väldigt tydligt skrivit: "alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap" - förstår inte hur man kan tolka det som att det skulle nollställas i år.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen