palmen
Moderator
Jag förstår vad du säger, men håller inte med i detta specifika fallet. Det är skillnad på IT-support och kundtjänst. Den ena är specifik, den andra är generell. Jag tycker det hörs i namnet på funktionen till och med vad ens uppgift är och då kan de allt ta och skicka vidare uppgifter till rätt funktion. Om SAS har en kundtjänst, varför skulle jag inte kunna kontakta dem om alla frågor som rör mig som kund? Varför ska jag behöva lära mig deras organisation och struktur hur de fördelar ansvar internt? Jag ringer dem en gång per år, så jag ser inte varför det är min uppgift att lära mig detta? Det är ju säkert ändrat nästa gång jag ringer dem iaf.![]()
Du behöver inte lära dig deras organisation, räcker med att du kontaktar kundtjänst och i fallet som diskuterades här så berättade de vart du skulle vända dig.
Det kan vara så att de som ska få ärendet behöver information xyz men att i ditt mail finns bara information abc. Att då skicka denna information vidare ger inte de som ska ta hand om ärendet direkt bra information. Bättre då att få hänvisning till vart man ska vända sig så man direkt kan kontakta dom själv.
I grund och botten så ska man göra det lätt för kunden att kontakta rätt avdelning, utan att behöva vända sig till någon "dispatcher" funktion inom företaget som skickar allt vidare.