Andreas Ekman
Medlem
Vet att jag läst i andra trådar något liknande. Sökte men hittade inte passande redan skapad tråd.
Mod får gärna flytta om det behövs.
Precis efter jag hämtat ut min AVIS hyr bil så får jag sms från SAS där man skriver följande:
"We have noticed that you have
changed contact information
within your SAS EuroBonus
profile. If these changes are not
made by you we would ask you to
contact SAS Customer Contact
Center. Contact information is
sent to you by email."
Får hjärtat i halsgropen direkt, mina poäng!, min award bokning!.
Svänger in på närmsta stopp och kollar mejlen.
Mejl från SAS med nummer. Ringer och kommer direkt fram.
Förklarar för killen och jag får identifiera mig med kod som kommer på sms.
Han kollar kontot och vi kan konstatera att mejlen ändrats, men inga poäng är borta och bokningarna är kvar.
Han stoppar kontot och förklarar hur jag skapar ett nytt till mitt EB nummer.
Frågar hur detta kan ske och han säger att dom troligen har kommit in i min mejl.
Men det tror jag inte säger jag, då jag har två stegs verifiering på nya enheter utom mina.
Och verifieringskoden genereras ny varje 20 sekund och appen är bara kopplad till mig.
Tänkte bara att jag skulle varna er andra där ute, håll koll!
Dock verkar man få sms från SAS om något händer på kontot.
Numret som sms kom från var +46707494252
Kanske kan vara bra att lägga in som ett nummer som alltid kommer fram.
Tex på min telefon så hörs bara vissa sms och samtal från speciella nr när jag satt den i "stör ej" läge.
Mod får gärna flytta om det behövs.
Precis efter jag hämtat ut min AVIS hyr bil så får jag sms från SAS där man skriver följande:
"We have noticed that you have
changed contact information
within your SAS EuroBonus
profile. If these changes are not
made by you we would ask you to
contact SAS Customer Contact
Center. Contact information is
sent to you by email."
Får hjärtat i halsgropen direkt, mina poäng!, min award bokning!.
Svänger in på närmsta stopp och kollar mejlen.
Mejl från SAS med nummer. Ringer och kommer direkt fram.
Förklarar för killen och jag får identifiera mig med kod som kommer på sms.
Han kollar kontot och vi kan konstatera att mejlen ändrats, men inga poäng är borta och bokningarna är kvar.
Han stoppar kontot och förklarar hur jag skapar ett nytt till mitt EB nummer.
Frågar hur detta kan ske och han säger att dom troligen har kommit in i min mejl.
Men det tror jag inte säger jag, då jag har två stegs verifiering på nya enheter utom mina.
Och verifieringskoden genereras ny varje 20 sekund och appen är bara kopplad till mig.
Tänkte bara att jag skulle varna er andra där ute, håll koll!
Dock verkar man få sms från SAS om något händer på kontot.
Numret som sms kom från var +46707494252
Kanske kan vara bra att lägga in som ett nummer som alltid kommer fram.
Tex på min telefon så hörs bara vissa sms och samtal från speciella nr när jag satt den i "stör ej" läge.