Usch det där är riktigt tråkigt!Gick precis in på mitt konto och ser att en person i fredags bokat en resa från Dusseldorf till Köpenhamn med mina poäng, 162 000 poäng. Sjukt dåligt utnyttjande av poäng vilket gör mig extra arg.
Ringde sas och personen har bokat resan via mitt konto. Resan bokades samma dag som redan skedde, antagligen för att jag inte skulle hinna avboka resan.
Jag tycker att man alltid borde få en kod till sin mobil för att kunna boka en resa och/eller ett mail borde skickas till personen som äger kontot att en resa är bokad?
Nu är lösenordet bytt och polisanmälan gjord. Trots att jag har ett namn och biljettnummer på tjuven läggs väl anmälan ner direkt?
Agenten på SAS skulle skicka ärendet vidare och förhoppningsvis får jag tillbaka poängen snart.
Har du testat din email som du använder på SAS mot kända uppgifter som finns till salu, tex på haveibeenpwned?Gick precis in på mitt konto och ser att en person i fredags bokat en resa från Dusseldorf till Köpenhamn med mina poäng, 162 000 poäng. Sjukt dåligt utnyttjande av poäng vilket gör mig extra arg.
Ringde sas och personen har bokat resan via mitt konto. Resan bokades samma dag som redan skedde, antagligen för att jag inte skulle hinna avboka resan.
Jag tycker att man alltid borde få en kod till sin mobil för att kunna boka en resa och/eller ett mail borde skickas till personen som äger kontot att en resa är bokad?
Nu är lösenordet bytt och polisanmälan gjord. Trots att jag har ett namn och biljettnummer på tjuven läggs väl anmälan ner direkt?
Agenten på SAS skulle skicka ärendet vidare och förhoppningsvis får jag tillbaka poängen snart.
Fy sjutton, beklagar!Jag tycker att man alltid borde få en kod till sin mobil för att kunna boka en resa och/eller ett mail borde skickas till personen som äger kontot att en resa är bokad?
Lägger ni andra verkligen märke till alla notifieringar som rasslar in? För mig är notifieringar något jag städar bort kanske en gång i månaden eller så. Jag fullkomligt vägrar att bli en sån som styrs av telefonen, så att jag kastar mig över den var och varannan minut.Det kommer ingen notifiering i appen då?
Ja självklart kollas notiser, sen har jag inte aktiva notiser för onödiga appar som plingar till.Lägger ni andra verkligen märke till alla notifieringar som rasslar in? För mig är notifieringar något jag städar bort kanske en gång i månaden eller så. Jag fullkomligt vägrar att bli en sån som styrs av telefonen, så att jag kastar mig över den var och varannan minut.
Exakt så, korrekt inställda notis regler är ett shysst skydd mot otrevligheter.... vilket får mig att undra hur skatten för den "stulna" resan betalades? La tjuven in sina egna kreditkortsuppgifter?Ja självklart kollas notiser, sen har jag inte aktiva notiser för onödiga appar som plingar till.