Senaste nytt

Eurobonus konto hackat!

@Andreas Ekman visserligen har du inte ett särskilt vanligt namn, men har du inte funderat ändå på att byta till ett nick här? AndersE eller vad som helst. Vet inte hur offer för såna här kupper väljs; men det tar ju ungefär fem minuter att identifiera ett dussin medlemmar på BC med guld/diamant-status och hundratusentals EB-poäng. Kan ju finnas en poäng med att ändå begränsa den personliga information man ger ut helt publikt för att koppla medlemsnamn -> verklig person.
Tror dock inte att mitt nick har med att göra att jag blev hackad.
Troligen har det att göra med att jag gått in på sas via app eller webb på ett nätverk som någon har sniffat på.

Tror dock inte att mitt nick har med att göra att jag blev hackad.
Troligen har det att göra med att jag gått in på sas via app eller webb på ett nätverk som någon har sniffat på.
For the record så tror jag inte heller det har något med ditt BC-nick att göra! Öppet nätverk (flygplats?) eller motsvarande är mycket mer troligt. För jag antar du inte har samma lösenord på BC - för lösenordet här är praktiken publikt :rolleyes: - som någon annanstans :p

Fast lösenordet skickas över https och är krypterat även om man "hackar" det trådlösa nätverket. Är ditt lösenord unikt för sas? Man kan se om ens epostadress finns i några kända dataläckor på https://haveibeenpwned.com/

Edit: Om ens epost förekommer i registret betyder det förstås inte att alla ens lösenord har läckt. Men förmodligen ett eller flera

For the record så tror jag inte heller det har något med ditt BC-nick att göra! Öppet nätverk (flygplats?) eller motsvarande är mycket mer troligt. För jag antar du inte har samma lösenord på BC - för lösenordet här är praktiken publikt :rolleyes: - som någon annanstans :p
Efter min första SAS hackning blev det direkt LastPass och vääääldigt konstiga och olika lösen :)
Och där det går tvåvägs vertifiering med en offline app på mobilen
Om någon vill ha värvning till LastPass så kan jag värva ;)

Toppen