Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2025

Om man flyger till säg Bryssel via Köpenhamn (på en biljett med mellanlandning). Räknas det då som en resa till COP eller BRU eller bäggedera?

Och vad om man bokar Oslo - Köpenhamn -Stockholm. Räknas det som en resa till COP, ARN eller ingendera?
COP = CPH?

(använd inte IATA förkortningar om du inte är säker på dem)

Det räknas normal som 2 flygningar för en enkelresa med mellanlanding, eller 4 flygningar för en tur och retur

ARN-CPH-BRU = 2 flygningar
ARN-CPH-BRU-CPH-ARN = 4 flygningar

Så friaste tolkningen är att alla legs räknas, och att såväl revenue som award räknas?
Jag räknar med att det bara är betalda resor som räknas. Jag har förberett en liten plan på var jag åker. Gör korta weekends tänker jag. Utgår från Köpenhamn, besöker, Tallin, Malaga, Stockholm, Warszawa. 4 legs på resan till Tallinn men i övrigt 2 legs per resa. 6214kr. Allt i Light.

Lucka #19 lockar en hel del för egen del, men med tanke på den generella tillgängligheten på bonusresor vågar jag inte hoppas på mycket alls…

Har jag drömt att det skulle finnas en kampanj med 20% extra på SAS Gift Card? Hade ju tänkt vara smart och kombinera lite. Men hittar inte någon sådan kampanj i kalendern.

Jag som har lett lite i mjugg åt alla som tar en massa "onödiga extraresor" för att få status. Nu sitter jag här och öppnar luckor och kollar in hur många legs man kan få in på samma bokning i Norden och letar billigaste long haul i premium. Drömmandes om diamanter, scandicfrukostar och en gratis mikkeller i light... Tror dom kommer gå plus på mig i slutändan.

Hoppas att awardresor räknas, har några såna inbokade denna period.
Välkommen till den ljusa (?) sidan. Det är precis så där det börjar…

Toppen