Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

Thornado

Medlem
Själv hoppas jag mest på att de har knutit till sig en av dagligvarukedjorna. Det saknas idag förutom work-arounden genom Coop.

Ja, det vore ju trevligt (helst Hemköp för egen del, alternativt Ica), men tror du verkligen att det är så sannolikt? "Alla" kedjorna (vet inte hur det är med Lidl, men de känns mindre intressanta i detta sammanhang) har väl egna lojalitetsprogram där du kan tjäna någon form av bonuspoäng/cashback (och i Coop-fallet kan ju då som du säger dessa omvandlas till EB-poäng), så då känns det mindre troligt att de skulle börja dela ut Eurobonuspoäng också...

Edit: Å andra sidan, om man kollar på Everyday | SAS så är det första exemplet de nämnar när de förklarar vad man kan tjäna poäng på detta:
"MAKE THE MOST OUT OF YOUR PURCHASES
That weekly food shop at your local supermarket?
"
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K

mha321

Medlem
En liten varning utfärdar jag dock för Amex alldeles nu i starten då kassasystemen behöver en lätt uppdatering. Använd MC/Visa för att vara helt säker på poäng utan efterregistrering.
Bara det faktum att det skiljer sig på det sättet gör ju inte direkt att man får höjt förtroende för den. Fram tills motsatsen är bevisad ska man nog hålla sig till samma princip som när man drog EB-kortet innan -- det funkar ibland, och man får räkna med många efterregistreringar.

Fan borde tänkt på det igår. Betalade med just Amex, och tog inte kvittot så någon efterreg blir det inte heller...
 

M.K

Medlem
@Mattias Holmén Det är något som saknas och vad jag hoppas på som sagt. Med tanke på satsningen med Everyday borde det vara en win-win för både SAS, kedjan som hoppar på och oss för oss kunder. Absolut inte säkert förhandlingen går igenom dock då de flesta har program, bara Willys och Lidl saknar dessa tror jag.

@mha321 Det krävs en liten mjukvaruuppdatering med Amex. Nu direkt i början kommer jag använda andra kort som inte kräver denna. Jag ska testa minst ett eller två andra till middagen och drinkarna efter det ikväll har jag tänkt.

@Thornado Exakt ;)
 
Last edited:

mha321

Medlem
@mha321 Det krävs en liten mjukvaruuppdatering med Amex. Nu direkt i början kommer jag använda andra kort som inte kräver denna. Jag ska testa minst ett eller två andra till middagen och drinkarna efter det ikväll har jag tänkt.

Spelar ingen roll om den är liten eller stor. Så länge jag inte kan se på läsaren om den har fått den uppgradering som behövs (och fråga personalen lär inte funka nej), så måste man förutsätta att det inte fungerar och spara och scanna alla kvitton och föra någon form av bok för att veta vad som ska efterregistreras.

Och hur vet jag som kund att detta gäller just Amex? Och vilka Amex? Och vilka handlare osv....

Tror säkert det kommer att komma i hamn i något lägre men utifrån den beskrivningen känns det som det är en rätt lång bit kvar tills det blir smidigt. (därmed inte sagt att jag inte kommer utnyttja det under tiden såklart :p)
 

M.K

Medlem
@mha321 Nu har jag informerat om att det enbart gäller Amex utifrån skriftlig dokumentation jag tagit del av, men jag kan inte dela interna dokument här såklart. Vis av erfarenhet med SK IT ville jag ändå nämna detta då det brukar bli fel om risken finns. :)

Du får alltså välja att tro på mig om du vill eller fortsätta swipa. Jag försöker bara vara behjälplig till mina B.C vänner här på vårt öppna forum.
 
Last edited:
Toppen