Senaste nytt

Eurobonus Ethiopian Airlines

Det är inget gemenssamt bonussystem inom Star Alliance, däremot finns vissa gemensamma fördelar för innehavare av viss status osv.

Star Alliance innebär inte heller att bolagen inom alliansen inte är separata bolag och konkurrenter till varandra, de konkurrerar bara under andra premisser (kartellaktigt).

Hoppas på positivt utfall för dig men tror chansen är mikroskopisk att de går dig till mötes när det finns så tydliga regler och tabeller.

Förstår inte alls egentligen varför du är sur på Ethiopian heller.

Är poängen jätteviktigt för dig, så ser man till att boka en biljett där man får poäng. P-klass är för övrigt oftast väldigt mycket billigare än andra business class-biljetter hos Ethiopian, vilket såklart är en anledning till att den inte ger poäng, med få undantag, till andra flygbolags lojalitetsprogram. Med det sagt så tror jag inte riktigt på tesen som @Senator lägger fram. Först och främst eftersom att P-klass är en "discounted class" men också för att den har funnits mycket längre än ett år.

Ett tips är att använda denna sidan i framtiden - Where to Credit | Where to Credit Ethiopian Airlines Flights in P Booking Class - den brukar visa rätt poäng. Men som redan nämnts ovan i tråden är tipset att gå in på berört Bonusprogram och titta där, då får du alltid rätt svar.

Jag kan delvis förstå @MankanF
Men det kan finnas ett antal anledningar till att just P-klass på ET inte ger något till SAS:
1. Det är en relativt nya bokningsklass. Kanske SAS och ET bara uppdaterar årligen
2. ET är kanske inte villiga att betala mycket till SAS för detta

Men allt detta reglerar genom bilaterala avtal, inte gruppavtal via Star Alliance. ET köper poäng från SAS.[/USER]
Jag tror lite på 1. Det är en relativt nya bokningsklass. Kanske SAS och ET bara uppdaterar årligen.
Mailade Ethiopian och ser vad dom svarar! Om dom svarar...
Det är en definitionsfråga vad man menar med "relativt ny".

För två år sedan postade jag en Ehtiopian Airlines deal i P klass och skrev att Ethiopian Airlines P klass inte ger några poäng/miles till de flesta bonusprogram då.
http://www.businessclass.se/forum/t...n-airlines-från-1-875-usd-inkl-skatter.33292/

Jag reste i våras på en väldigt billig ET-biljett i Economy (3780:) t o r Arlanda-
Kapstaden, vilken inte skulle ge några poäng till Eurobonus men som ändå gav
lite poäng till LH Miles&More. Se det som ett tips/möjlighet..

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen