Senaste nytt

Eurobonus eller Royal Orchid Plus, boende i Bangkok?

Emilio

Medlem
Hej!

Har tjuvläst en tid här på forumet, men har nu äntligen registrerat mig för att kunna vara lite mer aktiv.

Jag kommer att flytta till Bangkok i slutet av året och bo där i två till tre år. Det kommer att bli en del flygresor till länderna runtomkring och någon Sverige-resa per år, och vad jag funderar på är om det är bäst att fortsätta med mitt Eurobonus (är EBS idag) eller om man ska satsa på Royal Orchid Plus istället? Kommer antagligen att flyga mest med Thai Airways när jag flyger, och räknar med mellan 20-50 flygningar per år (lite oklart ännu).
 

Emilio

Medlem
Tack så mycket @Dr. Miles !

Senast jag flög stod det Y på boardingkortet men U på bokningen. Får kolla upp vad resepolicyn säger också. Blir det V eller W så känns ju ROP som det givna.
 

Dr. Miles

Expert
Om du även kommer flyga inrikes och då med Thai Smile (WE) så får du inga Eurobonus-poäng. Även vissa internationella sträckor som körs av dem. Du får miles till Royal Orchid, åtminstone om de är code share med Thai (TG), vet inte hur det är om du köper den som WE-flight.
 

Emilio

Medlem
Om du har svenskt American Express (ej affiliated credit card) med Membership Rewards (MR), kan du konvertera MR poäng till THAI Royal Orchid Plus miles.

10 MR poäng = 1 mile

Thai Royal Orchid Plus Membership Rewards® Överför
Det lutar starkt åt att skaffa ett lokalt kort. Har inte hunnit kika jättemycket på det än, men Citibank Royal Orchid Plus Select verkar vara en kandidat med 1 mile per 20 baht, samt lite andra fördelar.

Om du även kommer flyga inrikes och då med Thai Smile (WE) så får du inga Eurobonus-poäng. Även vissa internationella sträckor som körs av dem. Du får miles till Royal Orchid, åtminstone om de är code share med Thai (TG), vet inte hur det är om du köper den som WE-flight.
Lutar åt att det blir Royal Orchid framöver istället för Eurobonus.

Tack för era svar!
 
Toppen