Senaste nytt

EuroBonus - din senast avslutade intjänandeperiod

olo

Medlem
Förra året så flög jag in Diamond på mer eller mindre Skandinavien som resmönster (och utan Amexbonus), de tjugotusen poängen i marginal, motsvarar mina interkontinentala resor.

Nu har det gått tre månader på nya året och guldet är redan kirrat, på blandat Europa och Skandinavien. Behöver ju inte oroa mig för Diamond i år som de verkar. Nu hoppas vi bara på en fin förbättring av EBD.
 

olo

Medlem
Lägger du poängen till M&M annars?
Bra fråga har inte funderat på det. Intjäningen på billiga plus-biljetter i Europa är rätt dålig, så det kräver en hel del planering av vilka resor som skall vart i så fall. Att satsa på M&M men inte nå Senator känns lite bortkastat, eller?
Kanske skall roa mig med någon annan allians på Europaresorna istället?
 

nota bene

Medlem
Bra fråga har inte funderat på det. Intjäningen på billiga plus-biljetter i Europa är rätt dålig, så det kräver en hel del planering av vilka resor som skall vart i så fall. Att satsa på M&M men inte nå Senator känns lite bortkastat, eller?
Kanske skall roa mig med någon annan allians på Europaresorna istället?
Glöm OW i Europa (Finnair är bra på baltikum och östeuropa), speciellt efter BA's nya idiotier. Enda alternativet är Skyteam, och det är väl bara bra med sydvästra hörnet av Europa, annars lite lång omväg. Om Alitalia började flyga på Stockholm skulle genast sydöstra Europa vara ok också.

Jag kommer att lägga en del av mina poäng nu till M&M istället - uppnår troligen Senator+Diamond på det sättet (har mycket Plus longhaul på SK och lite på *A i business). Det som är bra även om du inte är Senator är tillgång på F awards.
 
Toppen