Senaste nytt

EuroBonus Diamond - lounge vid ankomst

Sitter just nu i loungen på Landvetter efter ankomst från Arlanda. Alltså inte ARN/OSL/CPH och dessutom inrikes.
Antog att jag med stor sannolikhet inte skulle bli insläppt här, men det var inga problem - de var väldigt välkomnande.

Hur tolkar ni följande Diamantförmån
  • Diamantmedlemmar har tillgång till lounger även när anländer från SAS interkontinentala flygningar (utom på Newark på grund av bestämmelser på flygplatsen).
Menar de att man kommer in i Loungerna på de interkontinentala destinationerna? Dvs t.ex. på ORD,NRT och liknande ställen för varför nämner man annars utom "på Newark"?
Skulle jag kunna gå in i UA lounge i Chicago när jag andar i Chicago eller vad avses?

Intressant! Tolkar det på samma sätt! Ska testa på LAX i helgen.

Någon som vet om denna förmån även gäller och fungerar på Cafe-lounger? Ser ut som jag kommer få lite tid att slå ihjäl på Malmö/MMX väntandes på kollega som kommer in med BRA.

Någon som vet om denna förmån även gäller och fungerar på Cafe-lounger? Ser ut som jag kommer få lite tid att slå ihjäl på Malmö/MMX väntandes på kollega som kommer in med BRA.
Gäller bara på ARN/CPH/OSL vid ankomst med utrikesflyg.

Från sas sida:

• Tillgång till SAS lounger med en vän eller närstående familj i Köpenhamn, Oslo och Stockholm (ej inrikes) vid ankomst när du reser inom Europa med SAS, SAS partners, Star Alliance och code-share flyg.

Från sas sida:

• Tillgång till SAS lounger med en vän eller närstående familj i Köpenhamn, Oslo och Stockholm (ej inrikes) vid ankomst när du reser inom Europa med SAS, SAS partners, Star Alliance och code-share flyg.
Pfft. Jag är uppenbarligen inte läskunnig. Tyckte jag tittade där, men hade tydligen lite otur när jag läste :) Nåja, så speciella är ju knappast cafe-loungerna och det är inte så lång tid, så man ska väl överleva.

Tack för pointern!

Pfft. Jag är uppenbarligen inte läskunnig. Tyckte jag tittade där, men hade tydligen lite otur när jag läste :) Nåja, så speciella är ju knappast cafe-loungerna och det är inte så lång tid, så man ska väl överleva.

Tack för pointern!
Kan du inte testa att köra boardingkortet vid automatgaterna?

Från sas sida:

Jag har dock lyckats använda loungen vid ankomst med inrikesflyg i Göteborg.
Det som både inrikesloungen i Stockholm och Caféloungerna har gemensamt är ju att det enbart är automatspärrar, och jag gissar att begränsningen här helt enkelt beror på att dessa spärrar inte klarar av att hantera ankomstlounge, utan man måste bli insläppt manuellt.

Toppen