Senaste nytt

Eurobonus Conscious Traveller blir ChangeMakers

Jag som har kalenderår som kval.år har begränsade möjligheter att "taktiskt" placera mina CT/CM nivåpoäng på "rätt sida strecket", jag lurar dock på, om jag sista veckan i dec. flyger med SAF, så kommer SAFsteget in först i början på jan, och således betalar nivåpoängen ut på nästa kvalår?
Lutar åt att jag precis återkval. EDB utan hjälp av CT/CM i år.

Stämmer min teori enl. er erfarenhet?

Jag som har kalenderår som kval.år har begränsade möjligheter att "taktiskt" placera mina CT/CM nivåpoäng på "rätt sida strecket", jag lurar dock på, om jag sista veckan i dec. flyger med SAF, så kommer SAFsteget in först i början på jan, och således betalar nivåpoängen ut på nästa kvalår?
Lutar åt att jag precis återkval. EDB utan hjälp av CT/CM i år.

Stämmer min teori enl. er erfarenhet?

Så borde det bli. I min transaktionslista ser jag 500bp för mitt sista CM-steg bakdaterade till flygets datum, och de 5000np+5000bp exakt 5 dagar senare.

Så borde det bli. I min transaktionslista ser jag 500bp för mitt sista CM-steg bakdaterade till flygets datum, och de 5000np+5000bp exakt 5 dagar senare.

Obs dock att SAF kommer med 6 dagars fördröjning men opt-out från måltid kommer direkt, så se till att välja rätt typ av steg som sista steg om du vill försöka dig på detta.

449edac97118c9d3dea76f4fa50abe17.jpg

Numera får man tydligen bara 470bp för ett SAF-steg. Hänger troligen ihop med att SAS fått för sig att man bara betalat 94kr av de 100kr man betalat för SAF. Har man börjat räkna med 6% moms och ger inga poäng för momsen?

Kanske jag som är blind, men går det inte att avstå måltid på inrikesflyg i SAS Premium för att tjäna steg?

Toppen