Senaste nytt

Eurobonus Awardresa Stockholm - Miami helst 31 okt - 13 nov

Diana

Medlem
Hej!

Nu kan vi äntligen börja boka våra biljetter (har precis bytt jobb och fått ledighet beviljad!) och ansluta oss till familjen i Miami för att fira min mammas 60-årsdag. Har sökt på United Airlines och kollat på anslutningar bland annat genom Lissabon och Zurich utan framgång. Vi kommer resa med vår 8 månaders bebis för första gången, så ni som är ruttade får gärna komma med tips på hur man kan resa som smidigast. Tack snälla!
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Helst Miami (eller annan närliggande)
  3. När vill/behöver du resa ut? 31 oktober +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 13 november +/- 3 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? mellan 10-14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 8 månader
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Har 500 000 eurobonuspoäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Vi åker gärna business så mycket som möjligt och njuter av loungen. Aldrig rest med bebis, så något som passar det?
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Behövs ej.
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Hej

En enkel sökning på awardfares visat 9 platser ledigt med TAP.
Arn-lis-mia den 31/10
Alt arn-zrh-mia den 2/11, 3 platser med swiss
Alt Arn-lis-mia den 3/11, 9 platser med TAP

Hem
16/11
Mia-lis-arn med TAP, 9 platser
Eller
Mia-ZRH-ARN, swiss, 9 platser
 

Maja

Medlem
Utresa 2/11
07:20 Stockholm ArlandaARN
09:45 ZurichZRH
SAS SK605 2 h 25 m
Airbus A319

3 h 20 m layoverZRH

13:05 ZurichZRH
18:40 Miami InternationalMIA
SWISS LX64 10 h 35 m
Boeing 777-300ER

Smidiga byten är min upplevelse när man flyger till/från Zürich. Det finns en tightare connection med LX1249, men då har ni bara 40 min mellan planen och det hade jag inte bokat med en 8 månaders bebis. Kan vara skönt att slå sig ner i loungen och se till att barnet får lite mat och ni hämta andan. Det ska även vara en fin lounge enligt många här på DC! Har aldrig lyckats pricka in ett besök själv då vi har haft för tight connection för att hinna med något besök.

Vill ni göra det enkelt för er så är det omvänd rutt den 16 november hem;

19:25 Miami InternationalMIA
10:30+1ZurichZRH
SWISS LX65 9 h 5 m
Boeing 777-300ER

1 h 55 m layoverZRH

12:25+1 ZurichZRH
14:50+1 Stockholm ArlandaARN
SWISS LX1250 2 h 25 m
Airbus A320

Annars finns det med TAP samma datum,

22:55 Miami InternationalMIA
11:50+1 LisbonLIS
TAP Portugal TP226 7 h 55 m
Airbus A330-900neo

1 h 0 m layoverLIS

12:50+1 LisbonLIS
18:10+1 Stockholm ArlandaARN
TAP Portugal TP788 4 h 20 m
Airbus A320neo

Den 17 november finns samma flighter med Swiss och TAP erbjuder följande;

16:45 Miami InternationalMIA
05:40+1 LisbonLIS
TAP Portugal TP224 7 h 55 m
Airbus A330-900neo

1 h 30 m layoverLIS

07:10+1 LisbonLIS
12:40+1 Stockholm ArlandaARN
TAP Portugal TP784 4 h 30 m
Airbus A320

Jag har inte flugit med TAP så kan inte jämföra där, men hade jag utgått ifrån mig själv när vi flög med vår dotter som då var 6 månader till Miami så. hade jag föredragit Swiss tider. Deras lilla businesskabin är väldigt trevlig. Vet dock en om det finns tillgång till bassinet där.

Alla segment är i Businessclass och det har varit framför allt LifeMiles som har visat dessa avgångar. Jag har haft bra överensstämmelse med Eurobonus tidigare.

Hoppas du hittar något som passar er och önskar er en trevlig resa!
 

Borje L

Medlem
Du kan ju även boka med SAS. 2 platser i biz på dina datum via CPH för knappt 450000 poäng för två personer. Det är ju inte vanliga "bonus"-priser men det kanske ändå är intressant.
 

Diana

Medlem
Tack! Kollade precis de datumen men kunde inte hitta lediga awardplatser på United. Så tusen tack!

Skaffade expertflyer idag för fem dagar och då kom det upp massa. Lite väl många, så man tror att man gjort fel.
 

Maja

Medlem
Det enda säkra sättet att veta är att ringa in då det vi hittar inte alltid överensstämmer med vad SAS kan boka som bonusbiljetter, men vänta inte för länge då det är i anslutning till höstlovet och platserna till Miami går åt ganska omgående.
 
Toppen