Senaste nytt

Eurobonus, awardresa Söker med ljus och lykta

Renato

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? ARN, OSL, CPH, HEL
Var är din destination? BKK, HKT, KUL, SIN
När vill/behöver du resa ut? mitten av dec tills 5 dec, jag är flexibel.
När vill/behöver du komma hem? mitten av jan tills 29 jan, jag är flexibel..
Hur länge vill du vara borta? 10 nätter
Hur många personer som skall resa?
1 VUXEN
I vilken kabinklass? First helst men minst Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (EuroBonus-poäng)
Vad är din budget? (per person) Har totalt 500.000 tusen EuroBonus-poäng
Vad är det viktigaste för dig? Att få åka first Annars Business men helst direkt då.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om det finns andra metropol städer som Istanbul även om det är 1 eller 2 nätter. ( inte ett måste, huvud resan är prio)

Tack
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jerixon

Medlem
Ja nu är du ju sjukt sent ute, så bara att finkamma SAS hemsida ständigt eller awardfares.
Jag själv hade extrema problem att hitta en resa också efter en cancellation från Bangkok, och det var många månader sedan!
Fick tillslut tag i en till Durban, men det var sjukt lite options.
 

palmen

Moderator
Du vill åka mitten av december och komma tillbaka mitten av januari men bara vara borta 10 dagar?

Det du önskar är typ mission impossible, åtminstone i First då du ska resa i absoluta peak season. Att hitta ströawards nu till Sydostasien i First över jul/nyår är nog bara att utesluta.

Att åka direkt begränsad dig ju också till att bara åka Thai och då försvinner First.

Om du stannar i någon stad på vägen får inte stoppet vara mer än 24h, så två dagar kommer inte gå. Och vas är en metropol? Frankfurt skulle ju kunna räknas som det, men ytterst tveksamt om jag skulle vilja lägga en övernattning där i onödan.
 

ante_77

Medlem
Bara matematiken i trådstartarens inlägg gör att jag säger pass

Mitten av december till 5 december. Jag gissar på att det ska vara 5 januari.

Oavsett så är det knepigt om inte Air India har ett eller annat
 

JacobGBG

Medlem
Bara matematiken i trådstartarens inlägg gör att jag säger pass

Mitten av december till 5 december. Jag gissar på att det ska vara 5 januari.

Oavsett så är det knepigt om inte Air India har ett eller annat

Jag har letat mycket efter Air India som ett alternativ till att komma till SEA (trots sisådär rykte på deras business class) men har över flera års tid endast lyckats hitta en enda award som var bokningsbar via SAS hemsida. Det verkar som de inte gör sina säten tillgängliga hursomhelst för SAS.
 

Renato

Medlem
Ja nu är du ju sjukt sent ute, så bara att finkamma SAS hemsida ständigt eller awardfares.
Jag själv hade extrema problem att hitta en resa också efter en cancellation från Bangkok, och det var många månader sedan!
Fick tillslut tag i en till Durban, men det var sjukt lite options.
Jag vet :( Jag fick en öppning sista minuten därav men hoppet finns :)
Aj drygt när sådant händer men skönt för dig att det löste sig.
Du vill åka mitten av december och komma tillbaka mitten av januari men bara vara borta 10 dagar?

Det du önskar är typ mission impossible, åtminstone i First då du ska resa i absoluta peak season. Att hitta ströawards nu till Sydostasien i First över jul/nyår är nog bara att utesluta.

Att åka direkt begränsad dig ju också till att bara åka Thai och då försvinner First.

Om du stannar i någon stad på vägen får inte stoppet vara mer än 24h, så två dagar kommer inte gå. Och vas är en metropol? Frankfurt skulle ju kunna räknas som det, men ytterst tveksamt om jag skulle vilja lägga en övernattning där i onödan.
Tack för dina input, du har så rätt. Jag märkte att jag har skrivit fel datum lite, hur kan jag ändra nu? Förut fanns det en ändra knapp. Jag får nog ändra mitt inlägg lite och få in mer möjligheter.
Bara matematiken i trådstartarens inlägg gör att jag säger pass

Mitten av december till 5 december. Jag gissar på att det ska vara 5 januari.

Oavsett så är det knepigt om inte Air India har ett eller annat
Haha!
Jag tolkar det som 5:e december till mitten av december för utresa.
Du har helt rätt.
 
Toppen