Robert flysas
Moderator
Finns i alla språk, ibland kan Svenskan låta konstig men det är en bra sida inför inresa och under resan, vad som gäller:
Re-open EU
Re-open EU
Jag läste att sidan framförallt ska vara gjord för mobilapplikationer, men när jag försöker att bruka den i Safari mobile, så är den hopplös. Den har dock potential, skönt med en samlingssida. Tidigare har jag främst brukat swedenabroad.
Det finns väl ingen begränsning på nationell nivå i Tyskland, utan det är de respektive delstaterna som lagt in begränsningar. Och det har de väl missat att få med stöd för :/Jag undrar om man kan lita på informationen. För Tyskland står det "inga begränsningar för att resa in i landet som turist" men när jag kollar på bl.a. tyska myndigheters hemsidor framgår att svenskar inte får åka till en hel del tyska delstater utan att sitta i karantän. I och för sig sant att man får resa in i Tyskland i syfte att turista men om informationen om karantän för svenskar utelämnas på den svenska versionen av EU:s informationssida blir jag tveksam.
Jag undrar om man kan lita på informationen. För Tyskland står det "Från ett EU-land eller från Norge, Schweiz, Island och Liechtenstein, kan jag komma in eller lämna detta land för turism? Svar JA." men när jag kollar på bl.a. tyska myndigheters hemsidor framgår att svenskar inte får åka till en hel del tyska delstater utan att sitta i karantän. I och för sig sant att man får resa in i Tyskland i syfte att turista men om informationen om karantän för svenskar utelämnas på den svenska versionen av EU:s informationssida blir jag tveksam.
Det finns väl ingen begränsning på nationell nivå i Tyskland, utan det är de respektive delstaterna som lagt in begränsningar. Och det har de väl missat att få med stöd för :/
De är ju grannar. De kanske vill få igång sin egen version av harryhandel?Intressant att Slovenien inte tillåter Danskar, men däremot folk från Friuli-Venetia i Norditalien, en region med typ 3x dödstalen mot Danmark...
Så gott som alla, enligt Utrikesdepartementet, vilken jag för övrigt tycker har den bästa aktuella informationen om vad som gäller för resor till respektive land.Någon som har koll på var man enklast kan se vilka tyska delstater som infört karantän för inresande från Sverige?