Senaste nytt

Ett mail till SAS VD Rickard Gustafson om att vara Pandion

Det verkar som att, som skrivs ovan, har kommit över mailet eller läst inläggen här. Som jag skrev från början tycker jag det var väldigt olyckligt att det aktuella brevet publicerades här av en medlem. Man kan nu fundera på om det inte är så att personen i fråga känner att han lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.

... lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.

Jag skulle vilja påstå att SAS ledning klarar sig väldigt väl, kanske till och med gynnas, av de här senaste rubrikerna. Däremot är det ju knappast bra för Pandion som nivå, eftersom den inte varit helt officiell tidigare och nu blir känd för allmänheten som mer eller mindre en girig och hemlig sekt.

Det verkar som att, som skrivs ovan, har kommit över mailet eller läst inläggen här. Som jag skrev från början tycker jag det var väldigt olyckligt att det aktuella brevet publicerades här av en medlem. Man kan nu fundera på om det inte är så att personen i fråga känner att han lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.

DI citerar från mailtråden sådant som inte stått här, så de har väl följt tråden själva. Det finns en och annan journalist som reser mycket också.

Jag är inte en av mottagarna av detta mail men som jag förstått var de väldigt många och mailet cirkulerar även på annat håll.
Den som begick det stora misstaget var väl i så fall den som valde att inkludera alla andra än Rickard Gustafson .

Förstrår inte vad man vill uppnå genom att som pandion försöka sänka SAS?

Och helt seriöst att bli hälsad med namn och att det är billigare bubbel vem fan bryr sig? Vill man åka "stek" åk privatjet och sluta klaga.
Jag har över 120 resor per period och skulle inte åka mindre SAS om jag inte blev hälsad eller om jag fick Spanskt bubbel. Jag åker endast SAS även fast ibland det gör saker mer komplicerade med vissa linjer i form av transfer osv men jag vill verkligen inte att bolaget försvinner. Och det är värt en extra kostnad ibland samt pyssel.

Som någon skrev "salt och peppar karen i biz är borta" ja om folk skulle sluta vara kleptomaner så skulle det inte behövas tas bort. Men varje gång ett par försvinner måste de ersättas och gissa det KOSTAR pengar. Kan tyckas vara en liten sak men det är ju inte direkt Ikeas produkter.

Enklaste sättet att lösa SAS ekonomi är helt enkelt att ta bort alla överbetalda tanter och ersätta med yngre personer som vill jobba. Det enda jag kan tyckas är "illa" är att man ibland får höra om interna klagomål i kabin från just de äldre. Tycker att man kan hålla det internt...

Enklaste sättet att lösa SAS ekonomi är helt enkelt att ta bort alla överbetalda tanter och ersätta med yngre personer som vill jobba. Det enda jag kan tyckas är "illa" är att man ibland får höra om interna klagomål i kabin från just de äldre. Tycker att man kan hålla det internt...

Nu är vi egentligen inne på områden som inte tillhör den här tråden
men att få överbetalda att gå ner i lön är ju lättare sagt än gjort
Att de kanske haft det lite för bra genom åren, och lite för höga löner gör ju inte saken lättare
Å det är ju inte bara att känga ut dem och ersätta med nytt grönt folk, erfarenhet behövs

Som jag skrev från början tycker jag det var väldigt olyckligt att det aktuella brevet publicerades här av en medlem. Man kan nu fundera på om det inte är så att personen i fråga känner att han lyckats med sitt uppdrag -att skada SAS ytterligare.

Hur kan ett välskrivet och välformulerat brev med konstruktiv kritik ses som ett uppdrag att försöka skada?

Är det inte snarare så att ett öppet forum borde uppmuntra sådana initiativ?

Det som jag dock ser som olyckligt är hur journalister kan vinkla saker. Tror inte brevskrivaren i första hand var ute efter att få tillbaka champagne i sortimentet utan mer ville belysa den allmänna nedgången i service och/eller den något ojämna service nivån. Det är det många Pandion medlemmar undertecknad inkluderad som vittnar om.

Hur kan ett välskrivet och välformulerat brev med konstruktiv kritik ses som ett uppdrag att försöka skada?

Är det inte snarare så att ett öppet forum borde uppmuntra sådana initiativ?

Det som jag dock ser som olyckligt är hur journalister kan vinkla saker. Tror inte brevskrivaren i första hand var ute efter att få tillbaka champagne i sortimentet utan mer ville belysa den allmänna nedgången i service och/eller den något ojämna service nivån. Det är det många Pandion medlemmar undertecknad inkluderad som vittnar om.

Det ligger en poäng i vad du skriver, MEN....

Det är ett personligt mail från en Pandion (??) till SAS VD, inte en allmän handling. Risken med att sätta ca 2000 st till i C/C-raden och att publicera det på detta forum gör ju att detta får en oönskad spridning vilket nu kan avnjutas i skandaljournalistikens alster.

Jag har i några fall riktat personliga mail till olika ansvariga inom SAS när jag har haft synpunkter. Jag anser att dessa mail är mellan mig och berörd funktion, inte allmängods för vem som helst.

Visst, vi skall framföra våra synpunkter på detta forum, både positiva och negativa, men de skall vara faktabaserade och konstruktiva. Finner vi att vi skall skriva ett öppet brev till SAS ledning eller uppvakta dem med våra sammanställda synpunkter, så gör vi det. Men, publicera ett personligt brev om än välformulerat och konstruktivt, nej det ställer jag inte upp på!

Vad mycket snack det är om "personligt brev"... Det var på inget sätt ett personligt brev. Hade brevet varit personligt hade brevskrivaren INTE lagt till 2000 andra mottagare. Självklart var brevskrivarens avsikt att få igång en diskussion inom Pandiongruppen.

Sen huruvida brevskrivarens avsikt också var att sprida sitt brev även utanför Pandiongruppen eller ej kan vi bara spekulera i. Men med 2000 mottagare är risken för just det uppenbar!

Toppen