Senaste nytt

Ett mail till SAS VD Rickard Gustafson om att vara Pandion

Chrille

Medlem
Ett sådant brev, undertecknat med namn, skulle vara värt att tas på allvar, och man hade förväntat sig att adressaten skulle svara.

Samma brev, från en anonym avsändare, hör hemma i papperskorgen. Om man inte kan stå för sina påståenden och ge mottagaren en chans att forska i saken och bemöta kritiken, så blir det bara ytterligare några tarvligheter i den allmänna strömmen av smutskastningen av varumärket SAS.
 

Traveller

Medlem
Finns denna tråd att läsa någonstans?

Tråden finns inte att läsa vad jag vet. Det hela är en tråd som skrevs inom Pandiongruppen och till SAS VD som tack vare detta fick ett antal mail. Långt ifrån alla var negativa, faktum är att den största mängden var positiva och vände sig emot "Fiskljusen". Jag hoppas att man har smak nog att inte publicera tråden. Så här långt har man ju den medlemmen som publicerat visat att man inte är neutral eftersom man bara valde att publicera ett inlägg av många som i det hela gav ett mycket mer nyanserat ställningstagande.
 

nilsson

Medlem
Det stämmer extremt dåligt med min erfarenhet. Jag kan nog räkna antalet gånger AF/KLM har hälsat på mig med namn på ena handens fingrar och jag har flugit mer "än någon enstaka gång om året". Så att säga att et är någon konsekvent behandling är tveksamt. Möjligen har han CIP status eller liknande hos dem och behandlas bättre än oss som bara har platinumkort.

Han flög väl i Q1.
 
Ni som är Pandion, stämmer kritiken(oavsett källa) in enligt era erfarenheter? Framför allt är bemötandet konsekvent?

nu har jag inte rest sen Juni och kommer säkert förlora min status men fram till Juni så stämmer den sviktande servicen som beskrivs i brevet enligt mina erfarenheter och om dom inte skärpt till sig sen juni ( gissar att traveller kommer upplysa oss om hur det funkar för honom idag ) så lär det vara samma lika.
5 kollegor är idag pandion medlemmar och beskriver ungefär samma som jag..sviktande service..
 

Traveller

Medlem
nu har jag inte rest sen Juni och kommer säkert förlora min status men fram till Juni så stämmer den sviktande servicen som beskrivs i brevet enligt mina erfarenheter och om dom inte skärpt till sig sen juni ( gissar att traveller kommer upplysa oss om hur det funkar för honom idag ) så lär det vara samma lika.
5 kollegor är idag pandion medlemmar och beskriver ungefär samma som jag..sviktande service..

Som jag skrev i ett inlägg för några dagar sedan kring detta. Visst är det en sviktande service men jag kan inte hålla med om den kraftiga kritik som möter ämnet här. Det är fakta att jag oftast får ett igenkännande, det är fakta att jag ofta blir uppgraderad till buziness (reser ju mest extra), det är fakta att tidningen ligger undanlagd i loungen osv.. Men det är också fakta att det finns resor där ingen säger något vilket är helt okay. Jag är inte Pandion för att bli igenkänd, ej heller för att jag vill ha förmåner utan för att jag reser mycket med SAS. Det är SAS som har utsett mig till Pandion och det har dom gjort utan att byta ut personalen, bygga om flygplanen, ändra koncepten och det är just därför jag kan märka skillnaden.
Om jag frågar mig själv om jag hade slutat flyga SAS om dom tog bort min Pandionstatus så är svaret "nej". Varför? Helt enkelt av anledningarna jag skrev ovan. SAS kan inte som hotellen ge mig ett större rum eller bredare säng, SAS har begränsningar och det får vi respektera. Men, om dom tog tillbaka min status skulle jag utan tvekan känna att en bra förmån försvann.
 
Tråden finns inte att läsa vad jag vet. Det hela är en tråd som skrevs inom Pandiongruppen och till SAS VD som tack vare detta fick ett antal mail. Långt ifrån alla var negativa, faktum är att den största mängden var positiva och vände sig emot "Fiskljusen". Jag hoppas att man har smak nog att inte publicera tråden. Så här långt har man ju den medlemmen som publicerat visat att man inte är neutral eftersom man bara valde att publicera ett inlägg av många som i det hela gav ett mycket mer nyanserat ställningstagande.

Jaha? Först är du irriterad att man postar ett inlägg som är negativt, sen vill du INTE att man postar resterande? Får man fråga varför du verkar så personligt intresserad i den här frågan?
 

Traveller

Medlem
Jaha? Först är du irriterad att man postar ett inlägg som är negativt, sen vill du INTE att man postar resterande? Får man fråga varför du verkar så personligt intresserad i den här frågan?

Jag har absolut inte något personligt intresse i frågan. Bakgrunden till den här historien går mer än 1 år tillbaka i tiden. En anställd hos SAS skickade, av misstag, ut en inbjudan till en resa för Pandions till Södra Frankrike (Vinresa vi skulle betala för). Tyvärr råkade denna inbjudan gå ut med samtliga Pandionmottagares e-post synligt för gruppen.
Efter cirka 15 månader tar sig den här personen som ligger bakom mailet sig an att skicka ett personligt brev till Rickard Gustafsson (SAS VD) med kopia till hela gruppen med en e-postadress och signatur som inte kan avslöja vem han är. Min poäng här är att då brevet är personligt (mellan dessa två personer, kund till VD) så är det inte av den natur att det är avsett för detta forum. Jag tycker också att det är ganska dålig smak att utnyttja det misstag en tidigare anställ på SAS gjort (skicka ut med synliga adresser till gruppen) på det sätt som skett. Att sedan någon lägger ut brevet här känns ganska fel eftersom personen bara valt att lägga ut det brevet som startade en mejlmonolog mot SAS VD och inte de mejl som följde med både positiv och negativ kritik. Skall man citera skall man också göra det på ett neutralt sätt och därmed även ta med all väsentlig information.
Men, min huvudpoäng här är att det var ett personligt brev till SAS VD och det bör då förbli det.

Till sist, irriterad är jag inte heller, skall mycket till för det. Men, jag är noga med fakta och att peka ut Jan Carlzon som avsändare utan vetskap är fel.
 
Jag har absolut inte något personligt intresse i frågan. Bakgrunden till den här historien går mer än 1 år tillbaka i tiden. En anställd hos SAS skickade, av misstag, ut en inbjudan till en resa för Pandions till Södra Frankrike (Vinresa vi skulle betala för). Tyvärr råkade denna inbjudan gå ut med samtliga Pandionmottagares e-post synligt för gruppen.
Efter cirka 15 månader tar sig den här personen som ligger bakom mailet sig an att skicka ett personligt brev till Rickard Gustafsson (SAS VD) med kopia till hela gruppen med en e-postadress och signatur som inte kan avslöja vem han är. Min poäng här är att då brevet är personligt (mellan dessa två personer, kund till VD) så är det inte av den natur att det är avsett för detta forum. Jag tycker också att det är ganska dålig smak att utnyttja det misstag en tidigare anställ på SAS gjort (skicka ut med synliga adresser till gruppen) på det sätt som skett. Att sedan någon lägger ut brevet här känns ganska fel eftersom personen bara valt att lägga ut det brevet som startade en mejlmonolog mot SAS VD och inte de mejl som följde med både positiv och negativ kritik. Skall man citera skall man också göra det på ett neutralt sätt och därmed även ta med all väsentlig information.
Men, min huvudpoäng här är att det var ett personligt brev till SAS VD och det bör då förbli det.

Till sist, irriterad är jag inte heller, skall mycket till för det. Men, jag är noga med fakta och att peka ut Jan Carlzon som avsändare utan vetskap är fel.

Tack för att du förklarade. Dock håller jag inte helt med dig i sakfrågan. Du anser att det är ett personligt brev mellan kund-VD på SAS. Jag tycker inte det eftersom personen sänt epostmeddelandet till samtliga PANDION också, vilket betyder att det är ganska många som fått det.

Överlag spelar det väl ingen roll egentligen? Om folk vill diskutera PANDION eller SAS är det väl sak samma egentligen? Om jag ska vara ärlig tror jag mer det handlar om någonting annat....

Sen förstår jag inte alls vad alla är så rädda över, allt som skrivs på internet får nog tas med en nypa salt, ingen vet vem som är avsändare och vad motivet är. Att sitta och censurera ett forum och kräva källor på alla inlägg är bara tokigt.
 
Toppen